سری آیفون 17 با تراشه های 2 نانومتری به دست کاربران می رسند

به گزارش مجله هاستفا، گزارش های نو حاکی از آن است که شرکت TSMC، فراوریکننده تراشه های اپل، فرایند آزمایشی فراوری تراشه های 2 نانومتری را زودتر از موعد مقرر شروع نموده است. این تراشه ها قرار است سال آینده در سری آیفون 17 مورد استفاده قرار گیرند.

سری آیفون 17 با تراشه های 2 نانومتری به دست کاربران می رسند

در ماه جولای اخباری مبنی بر پیشرفت TSMC در فراوری آزمایشی تراشه های 2 نانومتری منتشر شد و اکنون گزارش جدیدی نیز این موضوع را تایید می نماید. با این حال، این گزارش به چالش های فراوری این تراشه های فوق العاده کوچک اشاره دارد و می گوید که TSMC نمی تواند بدون یاری شرکای خود این کار را انجام دهد.

گفته می گردد TSMC در دسامبر سال گذشته اولین نمونه های تراشه های 2 نانومتری خود را به اپل ارائه داده است. طبق گزارش ها، این شرکت نتایج آزمایش فرآیند فراوری تراشه های N2 یا 2 نانومتری خود را به بعضی از بزرگ ترین مشتریان خود، از جمله اپل و انویدیا، نشان داده است.

فراوری آزمایشی این تراشه ها در ماه جولای و زودتر از برنامه ریزی اولیه شروع شده است. به نظر می رسد تجهیزات لازم برای فراوری تراشه های 2 نانومتری از سه ماهه دوم سال در کارخانه باوشان نصب شده و فراوری آزمایشی در سه ماهه سوم شروع شده است. این امر نشان دهنده کوشش TSMC برای تضمین عملکرد پایدار تراشه ها قبل از فراوری انبوه است.

بعلاوه گفته می گردد اپل ممکن است تمام ظرفیت فراوری 2 نانومتری TSMC را رزرو نموده باشد، همانطور که ظاهراً برای تراشه های 3 نانومتری مورد استفاده در آیفون 15 پرو نیز این کار را انجام داده بود. با این حال، خبرگزاری چئو گزارش داده است که TSMC برای بسته بندی و آماده سازی این تراشه ها برای نصب در دستگاه ها، به یاری سایر تامین کنندگان احتیاج دارد.

فراوری انبوه تراشه های 2 نانومتری TSMC در سال 2025 شروع خواهد شد و مشتریان اصلی مانند اپل و AMD از این فناوری پیشرفته بهره مند خواهند شد. اما فراوریکنندگان ویفر مانند TSMC نمی توانند به تنهایی فناوری های پیشرفته بسته بندی را توسعه دهند و اهمیت همکاری با شرکا روزبه روز افزایش می یابد. این امر به همکاری نزدیک با شرکای زیست بوم مانند تامین کنندگان مواد، تجهیزات، IP و EDA بستگی دارد که به تدریج به رقابتی تیمی تبدیل شده است.

اگر اپل به استراتژی اخیر خود در اختصاص پیشرفته ترین تراشه ها به مدل های پرو ادامه دهد، تراشه های 2 نانومتری به طور انحصاری در آیفون 17 پرو و پرو مکس استفاده خواهند شد. این احتمالاً به این معنی است که مدل فوق العاده باریک که به آیفون 17 ایر معروف شده است، از این تراشه بی بهره خواهد ماند.

منبع: 9To5Mac

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 27 شهریور 1403 بروزرسانی: 27 شهریور 1403 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 13170

به "سری آیفون 17 با تراشه های 2 نانومتری به دست کاربران می رسند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سری آیفون 17 با تراشه های 2 نانومتری به دست کاربران می رسند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید