شارژ دو گوشی آیفون با یک کابل!

به گزارش مجله هاستفا، با این که اپل خیلی زود این خبر را حذف کرد، اما خبرگزاری ها متوجه شدند که این شرکت قصد دارد شارژری را عرضه کند که قدرت شارژ همزمان دو دستگاه محصول اپل را داراست.

شارژ دو گوشی آیفون با یک کابل!

به گزارش خبرنگاران، شرکت اپل امروز سندی را در وبسایت خود منتشر کرد. این انتشار بسیار کوتاه مدت بود و خیلی زود حذف شد. این سند تازه از طریق وبسایت 9to5Mac که همیشه اخبار دست اول شرکت اپل را منتشر می کند در اختیار کاربران قرار گرفت. طبق این گزارش تازه، شرکت اپل در حال کار بر روی یک آداپتور برق تازه 35 واتی با دو پورت USB-C است. معین نیست که اپل چه زمانی قصد دارد این شارژر تازه را عرضه کند، اما سند پشتیبانی نشان می دهد که به هر حال این دستگاه در حال ساخت است.

این شارژر احتمالاً از فناوری GaN (نیترید گالیوم) استفاده می کند، هر چند که در سند پشتیبانی صراحتا ذکر نشده است. این فناوری به دلیل تولید گرمای کمتر به نسبت مدل های دیگر شناخته شده است. داشتن این قابلیت به این معنی است که تولید کنندگان می توانند بدون ترس از آتش سوزی، اجزا را به هم نزدیک کنند و محصول فشرده تری بسازند. این فشرده سازی می تواند به ساخت شارژر کوچکتر منجر شود. فراموش نکنیم که سال گذشته نیز Digitimes گزارش داده بود که اپل در حال کار بر روی شارژر های GaN با پورت UBC-C است.

شارژر های GaN موجود در بازار کوچکتر و سریعتر از شارژر های USB-C هستند که اپل برای آیفون می فروشد. به طور کلی، سند پشتیبانی به این نکته اشاره می کند که شرکت اپل قصد دارد شارژر بدون کابل USB-C عرضه کند. جالب است که این سند مدت کوتاهی پس از انتشار به سرعت حذف شد. ماه گذشته، Ming-Chi Kuo، تحلیلگر TF International در توییتی نوشت: اپل ممکن است شارژر بعدی GaN خود را در سال 2022 عرضه کند که حدود 30 وات را پشتیبانی می کند.

در این سند آمده است: از آداپتور برق دو پورت USB-C اپل 35 وات و یک کابل USB-C برای شارژ دستگاه خود استفاده کنید. سپس آداپتور برق را محکم به پریز برق وصل کنید. مطمئن شوید که پریز برق در صورت لزوم برای جدا کردن به راحتی قابل دسترسی است. سر دیگر کابل را به دستگاه خود وصل کنید.

این دستگاه با قدرت 35 وات می تواند دو گوشی آیفون یا یک آیفون و یک ساعت هوشمند اپل یا ترکیبی از دستگاه های اپل را به طور همزمان شارژ کند. می دانید که سریع ترین سرعتی که یک آیفون 13 پرو مکس می تواند با آن شارژ شود 27 وات است، بنابراین با 35 وات، می توانید مدل برتر آیفون را سریع شارژ کنید و ساعت هوشمند اپل را نیز سریع شارژ کنید، چون شارژ سریع این دستگاه با تنها 5 وات انجام می شود.

اپل هنوز شارژر دو پورت خود را عرضه نکرده است. بنابراین، این افشاگری به آینده اشاره دارد. به هر حال، این شارژر از فناوری USB-C Power Delivery نیز پشتیبانی می کند.

منبع: phonearena

منبع: فرارو
انتشار: 25 خرداد 1401 بروزرسانی: 25 خرداد 1401 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 10179

به "شارژ دو گوشی آیفون با یک کابل!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شارژ دو گوشی آیفون با یک کابل!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید