سالمندان؛ تکه فراموش شده پازل کرونا در غرب

به گزارش مجله هاستفا، افشای تحقیقات جدید در اروپا و امریکا نشان از آمار بالای مرگ و میر در خانه های سالمندان و شرایط قرمز سلامت در این مراکز دارد.

سالمندان؛ تکه فراموش شده پازل کرونا در غرب

به گزارش یورونیوز، بین 42 تا 57 درصد تلفات کرونا در 5 کشور اروپایی؛ ایتالیا، اسپانیا، بلژیک، ایرلند و انگلیس در خانه های سالمندان اتفاق افتاده است و تنها انگلیس 7500 مورد مرگ را ثبت نموده است. در امریکا نیز شرایط بهتری برقرار نیست به طوری که به نوشته نیویورک تایمز، آنالیز آمارها در دست کم 4100 خانه سالمندان در ایالات مختلف امریکا، مرگ حدود 7 هزار نفر بر اثر کووید-19 را تأیید می نماید.

گرچه در آمارهای اخیر، ایتالیا و اسپانیا با ارائه آمار مرگ و میرها در خانه های سالمندان، پیشتاز این فاجعه در سطح اروپا بودند اما شواهد نشان می دهد انگلیس به رغم پنهان کردن آمار واقعی یا نادیده دریافت این بخش از جامعه، با بحران روبه رو است. به گزارش تلگراف، پروفسور مارتین گرین، مدیر اجرایی مرکز آمار ملی انگلیس معتقد است: با یک مقایسه آماری از ابتدای آوریل نسبت به زمان مشابه سال گذشته به طور تقریبی می توان آمار تلفات ناشی از کووید-19 در خانه های سالمندان انگلیس را حدود 7500 نفر تخمین زد. البته چون تست انجام نشده نمی توان این آمار را دقیق خاطرنشان کرد. براساس اعلام مرکز بهداشت عمومی انگلیس تا اواسط هفته گذشته 3084 مرکز نگهداری سالمند در این کشور درگیر کرونا شده اند.

بنا بر اعلام سایت یورونیوز علاوه بر انگلیس، 4 کشور اروپایی دیگر نیز در شرایط بروز فاجعه در این بخش قرار دارند. در بلژیک 90 درصد خانه های سالمندان درگیر ویروس شده و 42 درصد آمار مرگ و میر به این مراکز مربوط است. حدود 45 درصد تلفات کرونا در فرانسه، 53 درصد آمار کشته ها در ایتالیا، 54 درصد تلفات ایرلند و 57 درصد مرگ و میر در اسپانیا نیز به آسایشگاه های سالمندان اختصاص دارد. مطالعات مرکز تحقیقات مالی لندن؛ انجام نشدن تست، نبود شرایط رعایت فاصله گذاری اجتماعی و کمبود امکاناتی نظیر ماسک آمار مرگ و میر در این مراکز را افزایش داده است. بیشتر بیماران در این مراکز بالای 80 سال بوده و بسیاری بیماری های زمینه ای داشته اند. دکتر مایکل هد، مسئول ارشد بخش بهداشت دنیای دانشگاه ساوتهمپتون به گاردین گفت: با وجودی که بیش از نیمی از تلفات کووید-19در 5 کشور اروپایی به مراکز سالمندان اختصاص دارد اما به نظر می رسد توجهی به این بخش نیست و آنها فراموش شده اند. رسانه های ایتالیایی نیز عمق این فاجعه را در صفحه اول خود با عنوان کشتار جمعی نشان دادند. طبق آخرین آمارها تنها در منطقه لومباردی ایتالیا بیش از 1800نفر در خانه های سالمندان جان باخته اند. آنالیز ها نشان می دهد پس از گذشت 6 هفته از شیوع کرونا در امریکا، یک پنجم تلفات این کشور معادل 6900 نفر متعلق به خانه های سالمندان است. نیویورک تایمز، نخستین هشدار جدی درباره این فاجعه انسانی را اواخر فوریه و پس از مرگ چندین نفر در مرکز نگهداری سالمندان سیاتل اعلام نموده است. براساس اظهارات کارکنان این مراکز و خانواده بیماران؛ نبودن کیت های تشخیصی، امکانات حداقلی نظیر ماسک و لباس های محافظتی و همچنین آموزش ناکافی کارکنان برای مراقبت های پزشکی، بحران مرگ و میر را با گسترده شدن بیماری جدی تر نموده است. در این شرایط و با توجه به ابتلای تعدادی از کارکنان این مراکز، بسیاری از حضور در محل کارشان خودداری می نمایند. دکتر آوولا، نماینده بهداشت کانتربری امریکا معتقد است: خانه های سالمندان برای چنین بحران هایی طراحی نشده اند. حتی در شرایط عادی نیز بسیاری از مراکز با کمبود امکانات روبه رو هستند.،ایران

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 3712

به "سالمندان؛ تکه فراموش شده پازل کرونا در غرب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سالمندان؛ تکه فراموش شده پازل کرونا در غرب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید