ساخت دیتاسنترهای جدید مایکروسافت در یونان

به گزارش مجله هاستفا، شرکت مایکروسافت با یونان برای ساخت مجموعه دیتاسنترهای جدید در این کشور توافق کرد.

ساخت دیتاسنترهای جدید مایکروسافت در یونان

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران ، برد اسمیت، رییس مایکروسافت در مراسم امضای این قرارداد در آتن گفت: این بزرگترین سرمایه گذاری یک غول فناوری آمریکایی در 28 سال فعالیتش در یونان به شمار می رود و تصمیم مذکور اعتماد به اقتصاد، مردم و دولت یونان را نشان می دهد. این اقدامی نیست که بخواهیم در هر کشوری انجام دهیم.

این مدیر مایکروسافت گفت: این شرکت نرم افزاری آمریکایی برنامه آموزش را برای کمک به تامین 100 هزار شغلی که با ساخت دیتاسنترها نیاز خواهد بود، آغاز می کند.

نخست وزیر یونان هم گفت دیتاسنترهای جدید یونان را به طور اتوماتیک به یک مقصد سرمایه گذاری تبدیل خواهد کرد. تحلیلگران مزایای اقتصادی این سرمایه گذاری را حدود یک میلیارد دلار برآورد کرده اند.

موضوع سرمایه گذاری مایکروسافت در یونان برای نخستین بار طی اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوییس مورد بحث میان دو طرف قرار گرفت.

اقتصاد یونان طی یک دهه بحران بدهی دولتی حدود 25 درصد کوچک شده و امسال هم انتظار می رود به دلیل تبعات شیوع ویروس کرونا، 8.2 درصد منفی شود. پیش بینی شده که نرخ بیکاری یونان در سال 2020 به 18.6 درصد در مقایسه با 30 درصد در اوج بحران بدهی کاهش پیدا کند اما همچنان بالاترین نرخ بیکاری در اروپا به شمار می رود. صندوق بین المللی پول پیش بینی کرده که نرخ بیکاری این کشور امسال به حدود 20 درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

دولت یونان پیش بینی کرده که اقتصاد این کشور 7.5 درصد در سال 2021 رشد می کند که عمدتا به دلیل پیش بینی رشد 30.4 درصدی سرمایه گذاری خواهد بود.

با توافق اخیر، یونان نخستین کشور جنوب شرقی اروپا خواهد بود که میزبان دیتاسنترهای مایکروسافت می شود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، این شرکت روی یک پروژه هوش مصنوعی برای شهر تاریخی المپیا کار می کند که تا اوایل سال میلادی آینده آماده خواهد شد و همچنین اوایل امسال یک استارتاپ یونانی را خریداری کرد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 5318

به "ساخت دیتاسنترهای جدید مایکروسافت در یونان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت دیتاسنترهای جدید مایکروسافت در یونان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید