روشنایی ال ای دی؛ از تئوری تا عمل

به گزارش مجله هاستفا، وقتی درباره استفاده از نورپردازی ال ای دی صحبت می کنیم، کمتر کسی است که راجع به درست و یا خوب بودن این چراغ های روشنایی اطلاعی نداشته باشد. با این حال وقتی که از افراد درباره مزایای آن سؤال می کنیم، بسکمک، واقعاً نمی توانند این مزایا را شناسایی کنند. استفاده از نورپردازی ال ای دی دارای چندین مزیت است که امروز می خواهیم در مطلب زیر، دقیقاً این موارد را به شما بگوییم. این مطلب به شما کمک می کند تا یاد بگیرید که تا چه میزان لامپ های شما، در میزان مصرف انرژی به شما کمک می کنند و چطور انرژی بیشتری را با کمک لامپ های کم مصرف خود صرفه جویی کرده و از ویژگی های لامپ های دارای انرژی با کارآمد استفاده کنید.

روشنایی ال ای دی؛ از تئوری تا عمل

روشنایی ال ای دی با انرژی کارآمد

این نکته همان چیزی است که بیشتر مردم هنگام سؤال از آن ها درباره نورپردازی ال ای دی به شما جواب خواهند داد: روشنایی ال ای دی کارآمد و ارزان است. با این حال درست است که لامپ های ال ای دی کمی بیشتر هزینه داشته و در واقع قیمت بیشتری نسبت به انوع روشنایی معمولی دارند، اما بسیار کارآمد هستند و بنابراین هزینه اولیه شما را جبران خواهند کرد. لامپ های ال ای دی، از 30/1 درصد انرژی لازم برای لامپ های رشته ای و معمولی استفاده می کنند.

مقدار روشنایی ال ای دی

یکی دیگر از ویژگی های مهم نورپردازی ال ای دی، مقدار آن ها است. این لامپ ها کوچک هستند بنابراین می توانند در فضاهای کوچکی که لامپ های رشته ای نمی توانند در آن قرار بگیرند، جای گیرند. آن ها از 3 تا 8 میلی متر مقدار گیری می شوند و می توانند به صورت مستقل یا به نام بخشی از یک ردیف روشنایی استفاده شوند. علاوه بر این، ال ای دی ها بر خلاف لامپ های رشته ای، که با تابش در همه جهات باعث اتلاف انرژی می شوند، از جهتی خاص نور خود را ساطع می کنند.

طول عمر بالای روشنایی ال ای دی

یکی دیگر از ویژگی های مهم نورپردازی ال ای دی، این است که طول عمر این لامپ ها بین 30،000 تا 50،000 ساعت به طول می انجامند که قطعاً بیشتر از لامپ های رشته ای است که بین 1000 تا 2000 ساعت طول عمر خواهند داشت. حتی روشنایی اف سی ال ها هم نمی تواند با عمر طولانی آن ها رقابت داشته باشد، زیرا آن ها بین 8000 تا 10،000 ساعت عمر می کنند. به همین دلیل است که می توانید با استفاده از روشنایی ال ای دی صرفه جویی کنید، حتی اگر خرید آن ها در ابتدا کمی گران تر باشد.

تولید گرمای کم روشنایی ال ای دی

همانطور که ممکن است متوجه شده باشید، لامپ های رشته ای نه فقط نور، بلکه گرمای زیادی را هم ساطع می کنند. در حقیقت، آن ها 90 درصد از انرژی مصرفی خود را به نام گرما هدر می دهند. حتی سیستم روشنایی فلورسنت جمع و جور هم، 80 درصد انرژی خود را به نام گرما هدر می دهد. با این وجود، روشنایی ال ای دی، خنک به جای مانده و این باعث می شود که آن ها بسیار کارآمدتر از سایر انواع روشنایی باشند.

نور سفید حاصل از روشنایی ال ای دی

همانطور که احتمالاً توجه کرده اید، انواع مختلف لامپ ها، نوع متفاوتی از نور را ساطع می کنند. به نام مثال، لامپ های رشته ای، نور زرد رنگی را نشان می دهند که اعتقاد بر آن است که گرم تر هستند، در حالی که چراغ های فلورسنت سایه های آبی یا سبزی را ساطع می کنند و این باعث می شود جو و محیط شما سرد شود. اما روشنایی ال ای دی نور سفیدی را تولید می کند که عالی است؛ زیرا به این ترتیب هر آنچه را که مشاهده می کنید، در واقع رنگ واقعی آن را نشان می دهد.

نتیجه گیری در مزایا استفاده از روشنایی ال ای دی

همه این مزایا که در بالا ذکر شد، عالی هستند؛ اما شما همچنین باید حتماً نورپردازی ال ای دی با کیفیت خریداری کنید. اگر لامپ مورد نظر شما با یک طراحی ضعیف و نامناسب باشد، به مقدار یک روشنایی مرغوب ماندگار نخواهد بود و بنابراین به همان مقدار هم می تواند کارآمد نباشد. به همین دلیل است که شما نیاز به خرید ال ای دی های واجد شرایط انرژی مناسب دارید. این مدل روشنایی ممکن است بیش از سایر انواع آن برای شما هزینه داشته باشند، اما همانطور که قبلاً هم به آن اشاره کردیم، شما می توانید با خرید آن ها، در دراز مدت مقدار بسیار بیشتری را پس انداز کنید.

منبع: اتاق
انتشار: 17 شهریور 1400 بروزرسانی: 17 شهریور 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 8504

به "روشنایی ال ای دی؛ از تئوری تا عمل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روشنایی ال ای دی؛ از تئوری تا عمل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید