راه اندازی 4 سامانه برای شفاف سازی فرآیندهای حوزه پسماند

به گزارش مجله هاستفا، خبرنگاران آنلاین:رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به اقدام های محیط زبستی مدیریت شهری طی 2 سال گذشته از راه اندازی 4 سامانه برای شفاف سازی فرآیندهای حوزه پسماند اطلاع داد.

راه اندازی 4 سامانه برای شفاف سازی فرآیندهای حوزه پسماند

زهرا صدراعظم نوری در گفت وگو با شهرنوشت، ضمن گرامیداشت هفته محیط زیست با اشاره به اقدامات محیطی زیستی صورت گرفته طی دوره پنجم شورای شهر تهران اظهار کرد: شورای پنجم و به ویژه کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری در مساله محیط زیست بسیار جدی است و سعی می نماید به دور از اظهارات شعارگونه به موضوع های اثرگذار بپردازد.

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به راه اندازی 4 سامانه برای شفاف سازی فرایندهای صورت گرفته در حوزه پسماند گفت: این سامانه می تواند مانعی برای هدررفت منابع باشد. کوشش شورای پنجم این است که فرایند مرتبط با پسماند در شهر تهران بهبود پیدا کند و فضای سالمی ایجاد گردد تا هر آن کس که توانایی، امکانات و تجهیزات در اختیار دارد؛ بتواند در مناقصات شرکت کند.

او با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه منابع آبی توضیح داد: در فضای شهری برای حفظ آب در مدیریت شهری پایتخت کوشش شده تا از گونه های گیاهی کم آب بر استفاده گردد؛ همچنین با همکاری آبفای استان تهران در آبیاری فضاهای سبز شهری به جای استفاده از آب شرب پساب مورد استفاده قرار گیرد.

صدراعظم نوری با اشاره به تغییر روش ها و فرایندها عنوان نمود: هدف شورای پنجم اکوشش برای ایجاد شرایطی است که وضعیت زیست محیطی شهری و کیفیت زندگی شهروندان ارتقاء پیدا کند.

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به بعضی اقدامات صورت گرفته در این زمینه توضیح داد:در بحث صیانت از باغات و اراضی مشجر اقدامات شورا بسیار جدی و اثرگذار بوده و طرح ها و لوایح تصویب شده همگی در این جهت بوده است.

او اضافه نمود: کمیسیون ماده 7 در همین زمینه به صورت مستمر برگزار می گردد و به پرونده های مرتبط با حفظ درختان رسیدگی می نماید.

صدراعظم نوری با بیان این که لایحه عوارض قطع درختان و ارزش اکولوژیک از جمله این موارد است، اضافه نمود: تصویب لایحه شناسنامه باغات، طرح جامع فضای سبر شهر تهران و سامانه مند کردن کمیسیون ماده 7 از دیگر مواردی است که می توان به آن اشاره نمود.

صدراعظم نوری تاکید نمود که مساله محیط زیست در شورای پنجم به مساله ای جدی و فراگیر برای مدیریت شهری تبدیل شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 154

به "راه اندازی 4 سامانه برای شفاف سازی فرآیندهای حوزه پسماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی 4 سامانه برای شفاف سازی فرآیندهای حوزه پسماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید