راه اندازی سوپر لیگ با هدف حرفه ای شدن فوتسال زنان

به گزارش مجله هاستفا، شهرزاد نصیری در تبادل نظر با خبرنگاران درباره فرایند برگزاری رقابت های لیگ برتر فوتسال زنان گفت: هفدهمین دوره رقابت های لیگ برتر فوتسال زنان از24 مهرماه شروع خواهد شد. 16 تیم در دو گروه 8 تیمی به صورت رفت و برگشت ملاقات خواهند داشت، برخلاف دوره گذشته از هر گروه چهار تیم به مرحله پلی آف صعود خواهند کرد.

راه اندازی سوپر لیگ با هدف حرفه ای شدن فوتسال زنان

وی ادامه داد: هشت تیم حاضر در پلی آف به صورت ضربدری با یکدیگر رقابت خواهند داشت تا تکلیف قهرمان معین گردد. تصمیم جدیدی که در جلسه گرفته شد این بود تا 8 تیم صعودنماینده به پلی آف برای نخستین بار در سال آینده در سوپر لیگ شرکت نمایند. در واقع ما از سال آینده سوپرلیگ را راه اندازی خواهیم کرد تا تیم های قدرتمند در آن شرکت نمایند. لیگ برتر، دسته یک و... به کار خود ادامه می دهد.

مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتسال زنان گفت: سال گذشته از هر گروه دو تیم به مرحله پلی آف صعود می کردند اما تیم های سوم و چهارم هم از نظر کیفی این شرایط را داشتند بنابراین ما تصمیم گرفتیم با توجه به شرایط کرونایی، حمایت اسپانسرها و هم حرفه ای شدن فوتسال زنان، مسابقات سوپرلیگ را راه اندازی کنیم. از بعد فنی این مسائل با کارشناسان مورد آنالیز نهاده شد تا از بین 16 تیم حاضر در لیگ برتر تیم های باکیفیت به سوپرلیگ ملحق شوند.

نصیری تاکید نمود: سال گذشته هم تیم های سوم چهارم هر گروه درخواست حضور در مرحله پلی آف را داشتند اما قوانین به ما این اجازه را نمی داد، به همین علت تصمیم بر این گرفته شد با توجه به پتانسیل حاضر در لیگ برتر فوتسال زنان سوپرلیگ را راه اندازی کنیم. هنوز درباره شیوه برگزاری سوپرلیگ تصمیم گرفته نشده و این را به سال آینده موکول خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگاران، مراسم قرعه کشی رقابت های لیگ برتر فوتسال زنان روز سه شنبه با حضور، حسن کامرانی فر، شهره موسوی، آرش جابری، شهرزاد نصیری و نمایندگان باشگاههای حاضر در این رقابتها برگزار گردید و این مسابقات در دو گروه هشت تیمی به توضیح زیر برگزار می گردد.

برگزاری جلسه قرعه کشی لیگ برتر فوتسال بانوان:

گروه اول: پالایش نفت آبادان - هیات فوتبال خراسان رضوی - نامی نو اصفهان - مس کرمان - هیات فوتبال شهرستان رودان - پویندگان فجر شیراز - فرهان ملارد و بوتا پارس ایرانیان

گروه دوم: سایپا تهران - شرکت ملی حفاری ایران - مس رفسنجان - رهیاب تهران (پیکان تهران) - پارس آرا شیراز - کیمیای اسفراین - هیات فوتبال اصفهان و نصر فردیس

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 8459

به "راه اندازی سوپر لیگ با هدف حرفه ای شدن فوتسال زنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی سوپر لیگ با هدف حرفه ای شدن فوتسال زنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید