راهنمای چیدمان مبل شزلون در اتاق نشیمن

به گزارش مجله هاستفا، مبل شزلون نوعی مبل کلاسیک فرانسوی است. دوران استفاده از این نوع مبلمان به 2 یا 3 قرن پیش بازمی شود اما با این حال، نمی توان منکر ظاهر تجمل گرایانه و اصل راحت آن شد. بنابراین، هنوز هم می توان شاهد نمونه های معاصر مبل شزلون در دکوراسیون خانه های مدرن نیز بود.

راهنمای چیدمان مبل شزلون در اتاق نشیمن

از پروفایل اینستاگرام behrouz azand دیدن نمایید.

استفاده از این مبل برای همه لذت بخش است زیرا دارای ظاهری کاملاً متفاوت از سایر مبلها، بسیار راحت تر و جذابتر از سایر مدلهاست و می توان به یاری آن بر دکوراسیون خانه تاثیر بسیار مثبتی گذاشت. معمولاً استفاده از مبل شزلون در مقابل پنجره ها و یا کنار شومینه است تا با نشستن و البته دراز کشیدن بر روی آن و لم دادن بتوان هم از نور طبیعی و هوای بیرون و همچنین در صورت وجود طبیعت از دیدن چنین منظره ای لذت برد و یا اینکه با لم دادن بر روی آن و مطالعه کردن کتاب و روزنامه در کنار شومینه، لحظاتی جذاب و گرم را برای خود رقم زد؛ به هر حال و در هر صورتی استفاده از این مبل های زیبا و باکلاس بسیار لذتبخش و خاطره ساز خواهد بود.

مروری گذرا بر مبل شزلون

با مروری گذرا طی سالیان اخیر قطعا نمی توان دکوراسیون را محدود به فاکتورهای کلی طراحی و بازسازی فضا نسبت داد. بیشتر مواقع در حال مشاهده رفت و آمد بعضی عناصر و گاها ماندگاری آن ها در محیط خانه ها هستیم. تنها یکی از این صدها عناصر مبل شزلون می باشد. مبل شزلون یکی از انواع مبلمان کلاسیک است. هیچگونه جای تعجب ندارد که پشت دسته های فاخر مبلمان شزلون با 2 تا 3 قرن قدمت فرهنگی غنی خفته باشد.

اصالت مبلمان شزلون به سرزمین فرانسه بازمی گردد اما محبوبیت آن تعلق خاصی به یک سرزمین ندارد. این مبل به محض ورود به عرصه طراحی و دکوراسیون اتاق نشیمن به خانه بسیاری از آمریکایی ها، اروپایی ها و آسیایی ها راه یافت. احتمالا به همین خاطر است که طراحی مبل شزلون دیگر چندان پایبند به آن اصل کلاسیک خود نیست. و با وجود آنکه مدل های متنوعی از نوع کلاسیک آن دیده می گردد، اما، طراحان بسیاری دست به کار برده اند تا نمونه های معاصر آن را بنا به شرایط فضایی وارد دکوراسیون خانه های مدرن نمایند.

این خاصیت و ویژگی عصر حاضر است که می تواند هر وسیله جذاب و دوست داشتنی که حتی صدها سال قدمت داشته باشد را به یاری علم قدرتمند طراحی تبدیل به عنصری بروز و کاملاً جدید برای استفاده مردمان این روزها نماید. و دقیقاً به همین دلیل است که امروزه می توان در هر فرهنگی و در هر نقطه از کره خاکی، مبل شزلون را در حال استفاده دید.

مهم نیست که مبل شزلون را با ریشه تلفظ آمریکایی یا فرانسوی تلفظ کنید، این مبل نماد شکوه، تمول و آرمیدن است. یک نقطه از اتاق نشیمن که می توان دمی روی آن نشست و یک فنجان چای نوشید، یا روی آن لم داد و رمان خواند، یا کمی هم چرت عصرگاهی زد.

چرا در اتاق نشیمن مبل شزلون بگذاریم؟

با این حال که مبلمان شزلون در دکوراسیون کنونی نقش موثری در کلاسیک و یا حتی مدرن سازی دارند اما مزایای چیدمان آن ها چیست؟

ما در ادامه قصد داریم به مزایای چیدن مبل شزلون بپردازیم. قطعا این موضوع به شما یاری خواهد نمود تا چیدمان غنی تری در فضای اتاق نشیمن را تجربه کنید.

  • عظیم جلوه دادن فضای کوچک

مبل شزلون به عنوان یکی از عناصر عظیم جلوه دادن فضای کوچک مطرح شده است. بیشتر این مبلمان بدون پشت هستند. و وقتی در وسط اتاق نشیمن مستقر می شوند، وزن بصری را افزایش نمی دهد.

در حالی که مبلمان و جایگاه ها القانماینده وزن سنگین هستند، مبلمان شزلون با ظاهری فاخر یادآور می گردد: من مانند یک بالرین سبک اندام و انعطاف پذیر هستم!

به تصویر زیر نگاه کنید! مبل شزلون قرار گرفته در این اتاق نشیمن توانسته تناسب در دکوراسیون و زیبایی بصری را در حد چشمگیری افزایش دهد. همچنین در چنین شرایطی آنچه که سبب افزایش زیبایی این مبل خاص شده، قرار دریافت در کنار پنجره ای عظیم و ورود نور طبیعی به درون است که می تواند هم سبب افزیش دید و زیبایی این مبل جذاب شده و هم استفاده از آنرا به شدت جذابتر از شرایط معمول نماید؛ این مبل ها همان ابزار دوری از استرس و رسیدن به تعادل روحی هستند.

قیمت خرید 60 مدل کوسن مبل [کوسن مدرن و سنتی- بالش مبل]

  • مبل تطبیق پذیر با فضا

بعضی مواقع مبلمان سنتی با فضایتان سازگار نیستند. اگر دیوارتان کوتاه است و در وهله نخست متوجه تکیه گاه بلند مبلمان می شوید، مبل شزلون برای اتاق نشیمن شما ساخته شده است!

مبلمان شزلون با تکیه گاه کوتاه فضایتان را تئاترگونه در معرض نمایش قرار خواهد داد.

  • بدون محدودیت در تعداد

خلاف تصور عموم، مبل شزلون می تواند به صورت دوتایی نیز چیده گردد. استقرار دو مبل شزلون در وسط یک اتاق نشیمن درهم و برهم می تواند دیسیپلین فضا را افزایش دهد.

  • کاربردی تر از یک کتابخانه

مبل شزلون ترکیبی از ساختار و راحتی است. بنابراین، همانطور که می توانید روی آن بنشینید، قادر به لم دادن نیز خواهید بود. چه کتابخوانی دوست ندارد حین مطالعه رمان مورد علاقه خود از دو گزینه نشستن و لم دادن محروم باشد؟!

قیمت 34 مدل میز عسلی مدرن در بازار امروز + عکس و لینک خرید آنلاین

  • عنصر مقابل نقطه کانونی اتاق نشیمن

از آنجا که ارتفاع مبلمان شزلون نسبت به سطح زمین بسیار کم است، خطوط بینایی را مختل نمی نمایند. بنابراین می توان گفت، مبل شزلون قادر به تخریب منظر فضای اتاق نشیمن نیست.

شما قادر خواهید بود از مبل شزلون به عنوان عنصر مقابل نقطه کانونی اتاق نشیمن استفاده کنید و آن را جلوی شومینه، پنجره و طاق راهرو قرار بدهید.

  • عنصری به مثابه تندیس تماشایی

بیشتر فضاهای خانه های ایرانی با خطوط راست و مستقیم ساخته شده اند. به همین دلیل است که ما غالبا درگیر اتاق های مربع یا مستطیل شکل هستیم. هیچگونه جای شگفتزدگی ندارد که پس از مدتی، چشمانمان خواهان تغییر و تحول بصری باشد و عنصری منحنی یا انعطاف پذیر بخواهد.

مبل شزلون یکی از انتخاب های ایده آل برای شکستن قوانین زاویه بندی است. این منحنی زیبا به مثابه یک تندیس تماشایی در گوشه ای می نشیند و شما را به لحظه ای آرامیدن دعوت می نماید.

  • یک مبل شیک و دیگر هیچ

مبل شزلون از عصر ویکتوریایی تا به امروز به حیات خود در طراحی و دکوراسیون اتاق نشیمن ادامه داده است. از آن موقع ها که نازپروردگان متمول روی مبلمان شزلون لم می دادند و غافل از وقایع دور و برشان به تماشای گذر جهان می نشستند، مدت زیادی گذشته اما مردم همچنان شیفته ظاهر لوکس و اصل راحت آن هستند.

خرید 44 مدل آینه دکوراتیو فانتزی [ مدلهای پر فروش سال ] ارسال سریع

اگر بخواهیم انواع مبلمان را از نظر بگذرانیم، قطعا باز هم به ظاهر مجلل و حقیقت راحت مبلمان شزلون خواهیم رسید.

منبع: اتاق
انتشار: 2 مرداد 1399 بروزرسانی: 19 دی 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 4059

به "راهنمای چیدمان مبل شزلون در اتاق نشیمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای چیدمان مبل شزلون در اتاق نشیمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید