راهنمای خرید مبلمان منزل و اداری

به گزارش مجله هاستفا، مقاله پیش رو شامل رهنمون هایی برای خرید مبلمان است که به شما یاری می نماید، تا در انتخاب و خرید مبلمان منزلتان نهایت دقت و رضایت را داشته باشید.

راهنمای خرید مبلمان منزل و اداری

امروزه مبلمان به یکی از کالاهای اساسی منزل بدل شده اند، دیگر مثل گذشته نیست که کاربردی تزیینی داشته باشند و فقط در زمان ورود مهمان مورد استفاده قرار گیرند. بسته به فضا، نوع کاربرد و بودجه ای که می خواهید صرف خرید مبلمان کنید، انتخاب های بسیاری پیش رویتان قرار خواهند گرفت.

به چه نوع مبلمانی احتیاج دارید؟

پیش از آنکه اقدام به خرید کنید، باید چند موضوع را برای خودتان روشن کنید، تا متحمل هزینه های اضافی نشوید. پیش از هر کاری احتیاجتان را تعیین کنید. باید بدانید که چه میزان فضا را می خواهید مبلمان کنید. یک اتاق، کل منزل و ... مورد دیگری که باید تعیین گردد این است که قرار است چه مدت زمانی از این مبلمان بهره ببرید. آیا برای مدت زمان کوتاهی می خواهید یا طولانی؟

باید بدانید مبلمانی که میخواهید بخرید، قرار است چه مصرفی داشته باشد و توسط چه افرادی کاربرد خواهد داشت. آیا کودک در خانه دارید یا آنکه همه افراد بزرگسال اند. حتی وجود افراد سالمند در منزل هم می تواند بر خریدتان تاثیر گذار باشد. با دانستن چنین مسائلی در انتخاب، مدل، رنگ و جنس مبلمان راحت تر تصمیم گیری خواهید کرد.

فرض کنید برای خانه ای قصد خرید مبلمان دارید، که هم بچه دارند و هم حیوانات خانگی! آن وقت در انتخاب رنگ و جنس و قابل شستشو بودن مبلمان وسواس بیشتری به خرج خواهید داد.

چه میزان فضا در اختیار دارید

بسته به اندازه فضای محل قرار گیری مبلمان، سایز و مدل تغییر خواهد نمود. باید مبلمان را طوری انتخاب کنید که بیش از حد فضا را اشغال ننمایند. همینطور بگردد هرازگاهی چیدمان را تغییر داد. چیدمان یکنواخت و همیشگی می تواند آزاردهنده باشد!

وقتی صحبت از فضا می گردد، باید درب ورودی و راه پله و ... را هم در نظر بگیرید، اگر راه پله باریک یا راهروی تنگ دارید، نمی توانید مبلمان های بزرگ را از آن عبور دهید. برای اینکه دید جامعی از فضا به دست آورید بهتر است، نقشه خانه و راهرو ها را روی یک کاغذ پیاده کنید.

جنس بالشتک ها و پارچه مبلمان چگونه باشد؟

همه مواردی که در مرحله اول تعیین کردید که به چه نوع مبلمانی احتیاج دارید، در اینجا به کارتان خواهد آمد. بسته به اینکه قرار است مبلمان در چه محلی و توسط چه کسانی مورد استفاده قرار گیرد، می توانید جنس آن را انتخاب کنید. اینکه پارچه رویی قابلیت جدا شدن و شستشو دارد یا نه، رنگ بندی، جنس بالشتک ها، جنس پارچه های رو مبلی، نوارهای دور دوزی، پد های نشیمن، و فنرهای بکار رفته در مبلمان همگی بسیار مهم هستند و بسته به کاربردی که دارند می توانید بهترین انتخاب ها را داشته باشید.

از قلم نیاندازید که علاوه بر جنس الیاف به کار رفته در رویه بیرونی مبلمان، الیافی که داخل مبلمان با آن پر شده است هم بسیار مهم هستند. در صورتی که از مواد غیر استاندارد پر شده باشد، نه تنها وزن مبلمان سنگین خواهد بود، بلکه در دراز مدت دچار بید زدگی و مواردی از این دست خواهد شد.

بدنه مبلمان هم بسیار مهم است چرا که همه وزن و ضربه ها را بدنه تحمل می نماید. در صورتی که از چوب های ضعیف یا غیر استاندارد تهیه شده باشد، پس از مدتی دچار شکستگی خواهد شد. روش چسباندن قسمت های مختلف مبلمان هم بسیار مهم است پیچ و مهره، چسب، میخ و ... روش های متعددی برای چسباندن اجزای مختلف وجود دارد.

توجه داشته باشید که دو نوع چوب برای ساخت مبلمان به کار می رود که بسته به نوع آن قیمت ها متغیر هستند. چوب های سخت که قیمت و استقامت بالاتری دارند شامل: چوب ماهون، گردو، افرا، بلوط، گیلاس، غان، ساج، و پی کان می شوند و چوب های نرم که ارزانترند به چوب هایی مثل: کاج و صنوبر، ماموت (چوب سرخ)، و سدر گفته می گردد.

چقدر بودجه به خرید مبلمان اختصاص داده اید؟

حتی اگر به خوبی در بخش های بالا عمل نموده باشید و بهترین مبلمان را یافته اید، بسته به بودجه ای که در اختیار دارید، انتخاب ها می تواند متغیر باشند. سعی کنید بودجه ای مناسب برای این کار در نظر بگیرید سپس خرید کنید. اگر قرار است یکی دو ماه بیشتر صبر کنید تا بودجه کافی را به دست آورید اصلا عجله نکنید و از سر احساس خرید نکنید. معمولا مبلمان خوب را ارزان نمی فروشند! ابتدا کل بودجه خود را تعیین کنید، سپس هر آیتم را جداگانه ارزش گذاری و بودجه ای به آن اختصاص دهید. معمولا میز و وسایل مربوط به بچه ها پس از یکی دو سال دور انداخته میشوند. چرا هزینه بالایی صرف آن کنید؟

از کجا و چه زمانی خرید کنیم؟

پیش از آنکه به چند فروشگاه بزرگ مبلمان سر بزنید از خرید خودداری کنید. چون تولیدی های مبلمان بسیارند و کارهای متفاوتی عرضه می نمایند. همینطور که در حال جستجو هستید به کیفیت کالاهای ارائه شده، قیمت، و خدمات پس از فروش هم دقت کنید.

اما بهترین زمان برای خرید را صبر و حوصله به شما نشان خواهد داد. تخفیف های ویژه فصلی و مناسبتی. برپایی نمایشگاه های مبلمان و ... می توانند زمان های خوبی برای خرید باشند.

و در آخر باید گفت به این نکات نیز توجه کنید، اول آنکه از فروشنده و برندهای بی نام و نشان خرید نکنید. همچنین به گارانتی کالا نیز توجه کنید. تا از خریدتان رضایت کامل را داشته باشید.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 18 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 268

به "راهنمای خرید مبلمان منزل و اداری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید مبلمان منزل و اداری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید