دولت جانسون زیر فشار انتقادها به دلیل از دست دادن فرصت مقابله با کرونا

به گزارش مجله هاستفا، روزنامه ساندی تایمز بر اساس تحقیقاتی که انجام داده، دولت انگلیس را به دلیل تعلل در روزهای نخست شیوع کرونا در این کشور مورد انتقاد قرار داده است.

دولت جانسون زیر فشار انتقادها به دلیل از دست دادن فرصت مقابله با کرونا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، بوریس جانسون که دوره نقاهت از بیماری کرونا را می گذراند، به دلیل واکنش دولتش به همه گیری این ویروس در انگلیس در روزهای آغاز آن، با اتهاماتی روبرو است. ویروس کرونا تا به امروز جان بیش از 15 هزار بریتانیایی را گرفته است.

بنابر گزارش روزنامه ساندی تایمز نخست وزیر انگلیس زمانی در جلسه کبرا، کمیته اضطراری دولت بریتانیا، شرکت کرد که بیش از 40 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده بودند.

بر اساس تحقیقاتی که این روزنامه انجام داده، هشدارهای شدید دانشمندان از سوی دولت انگلیس نادیده گرفته شد و این کشور 5 هفته حیاتی برای مبارزه علیه شیوع کرونا را به رغم آمادگی کم دولت برای روبرو با آن از دست داد.

افشاگرها، دانشمندان و برنامه ریزان در شرایط اضطراری، این اتهام را مطرح می کنند که در اواخر ژانویه و ماه فوریه زمانی که باید ذخایر تجهیزات پزشکی پر می شد، نوعی خودستایی در قلب دولت مانع از اقدام آنها شد.

این روزنامه می گوید بوریس جانسون 5 جلسه مهم کبرا را در زمانی که شیوع کووید-19 در حال سرعت دریافت بود، از دست داد.

اسکای نیوز در ادامه به نقل از ساندی تایمز می نویسد: در ماه فوریه در تامین تجهیزات ضروری مثل ماسک و پوشش محافظتی، پیشرفت کمی حاصل شد و این در حالی بود که دولت انگلیس 279 هزار مورد از انواع تجهیزات حفاظت شخصی را به چین فرستاد.

بنابر این گزارش، آخرین تمرین ایجاد آمادگی برای مقابله با یک همه گیری در بریتانیا در سال 2016 انجام شد و توصیه هایی که در پی آن به دولت درباره رسیدگی به کمبود تجهیزات حفاظت شخصی و دستگاه های تنفس مصنوعی شد، هیچ گاه مورد توجه قرار نگرفت.

همچنین آمادگی ها برای برکسیتِ بدون توافق باعث شد هیچ برنامه ریزی ای برای روبرو با همه گیری انجام نشود. اتهام دیگر وارده به دولت انگلیس این است که انجمن معاملات حوزه بهداشت و درمان بریتانیا در ماه فوریه برای تامین تجهیزات حفاظت شخصی اعلام آمادگی کرده بود، اما این پیشنهاد تا اول آوریل مورد پذیرش قرار نگرفت.

حالا با توجه به این که انگلیس به لحاظ درگیری با بحران کرونا در جایگاه پنجم اروپا قرار گرفته و هر روز گزارشهایی از کمبود تجهیزات در این کشور شنیده می شود، دولت زیر فشار فزاینده نقدها قرار گرفته است.

کر استارمر رهبر جدید حزب مخالف کارگر این کشور، آتش بس شکننده بین اعضای این حزب و حزب حاکم محافظه کار را نابود کرده است. او در مقاله ای تند برای روزنامه انگلیسی مِیل نوشت: دولت در اعلام قرنطینه بسیار کند عمل کرد. همچنین در افزایش تعداد کسانی که مورد آزمایش قرار می گیرند با کندی وارد عمل شد. دولت در تامین تجهیزات ضروری برای حفاظت از جان کارکنان سرویس سلامت همگانی هم کند بود. باید مطمئن شویم این اشتباهات تکرار نخواهند شد.

رهبر حزب کارگر انگلیس همچنین از دولت خواسته با توجه به اقدامات کشورهای دیگر، نقشه راهی برای چگونگی و زمان برداشتن محدودیتها به منظور بازگشایی اقتصاد این کشور در زمان مناسب طراحی کند.

تا به امروز در انگلیس 114 هزار و 217 هزار مبتلا و 15 هزار و 464 فوتی به ثبت رسیده است. انگلیس در جدول کشورهای مبتلا به کرونا در جایگاه پنجم اروپا و ششم جهان قرار گرفته است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 3743

به "دولت جانسون زیر فشار انتقادها به دلیل از دست دادن فرصت مقابله با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت جانسون زیر فشار انتقادها به دلیل از دست دادن فرصت مقابله با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید