دبیرکل ناتو خواستار تقویت رابطه با روسیه شد

به گزارش مجله هاستفا، دبیرکل ناتو ضمن اعلام آمادگی برای گفت وگو با رئیس جمهور روسیه بر اهمیت تقویت روابط این ائتلاف با مسکو تأکید کرد.

دبیرکل ناتو خواستار تقویت رابطه با روسیه شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو ضمن اعلام آمادگی برای دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت که ناتو باید به دنبال گفت وگو و تقویت روابط با مسکو باشد.

وی در گفت وگو با خبرگزاری آلمان توضیح داد که اگر موقعیت مناسب باشد، دیدار با پوتین امکانپذیر است و تأکید کرد علیرغم روابط سخت کشورهای ائتلاف ناتو با روسیه، گفت وگو با مسکو حائز اهمیت است.

دبیرکل ناتو در این خصوص توضیح داد: روسیه بزرگترین همسایه ما است. روسیه برای ماندن اینجاست و ما باید برای روابط بهتر با روسیه تلاش کنیم.

ناتو و روسیه در خصوص یکسری موضوعات مهم امنیتی و همچنین ساختار نظامی و سخت افزاری این ائتلاف در امتداد مرز روسیه با یکدیگر دچار اختلاف هستند و همین مسائل اعتماد و همکاری دو طرفه را با مانع روبرو کرده است.

والری گراسیموف رئیس ستادکل ارتش روسیه هفته گذشته هشدار داد که افزایش شمار و میزان رزمایش های ناتو در سال جاری میلادی نمایانگر آن است که ائتلاف ناتو برای یک درگیری بزرگ آماده می شود.

در جریان 2 سال گذشته شمار رزمایش های ناتو در شرق اروپا بیشتر شده و تا 2 برابر افزایش یافته است. مسکو درباره اقدامات ناتو در شرق اروپا نگران است و تاکید دارد که چنین اقداماتی را متوقف کند. از سال 2014 و پس از شدت دریافت بحران کریمه تحرکات نظامی ناتو در مرز شرقی اروپا افزایش یافته است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 2220

به "دبیرکل ناتو خواستار تقویت رابطه با روسیه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دبیرکل ناتو خواستار تقویت رابطه با روسیه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید