پایان جنگ های بی پایان آمریکا با استقرار 200 هزار نیرو در سراسر جهان!

به گزارش مجله هاستفا، دونالد ترامپ مکررا وعده داده تا به آنچه جنگ های بی خاتمه می خواند، خاتمه دهد اما نه تنها جنگی خاتمه نیافته بلکه سربازان بیشتری در خاورمیانه مستقر شده اند. اکنون کاملا مشخص است که ترامپ به دنبال خاتمه جنگ نیست و فقط سربازان را از یک درگیری به نبردی دیگر می کشاند.

پایان جنگ های بی پایان آمریکا با استقرار 200 هزار نیرو در سراسر جهان!

به گزارش خبرنگاران، روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی می نویسد: ده ها هزار سرباز آمریکایی همچنان در مناطق جنگی سراسر جهان چون سومالی، افغانستان، عراق و حتی در سویه مستقر هستند. و آمریکا حتی سربازان بیشتری را در ماموریت های فرا سرزمینی که اصلا ربطی به جنگ های پس از حملات 11 سپتامبر ندارند چون آلمان، کره جنوبی و ژاپن مستقر کرده است.

اگرچه استقرار نیروها به صورت روزانه و بر اساس نیازهای فرماندهان، ماموریت های متغیر و توانایی ارتش برای تغییر بزرگ تعداد پرسنل به واسطه هواپیماهای ترابری و ناوها تغییر می کند، اما می توان تخمین زد که 200 هزار نیرو در حال حاضر در خارج از آمریکا مستقر هستند.

افغانستان: 12 تا 13 هزار سرباز

در بحبوحه جنگ یعنی از 2010 تا 2011، بیش از 100 هزار سرباز در افغانستان مستقر بودند. زمانیکه ترامپ رئیس جمهور شد، این تعداد در حدود 10 هزار تن بود. اما در استراتژی جدید که در اوت 2017 اعلام شد، هزاران سرباز دیگر اضافه شدند.

ژنرال استین میلر، فرمانده کنونی نیروهای آمریکایی در افغانستان در یک سال گذشته میلادی تعداد نیروهای آمریکایی را به آهستگی تا 12 هزار تا 13 هزار تن کاهش داد.

مقام های دو کشور که خواستند نامشان فاش نشود، گفتند: تعداد نیروهای آمریکایی در نهایت می تواند به 8600 تن برسد.

سوریه: حدود 200 سرباز

حضور نظامی در سوریه که در شروع با 50 سرباز عملیات ویژه در اواخر 2015 شروع شد، در سال 2017 به 2000 سرباز رسید.

در دسامبر 2018 و پیش از فروپاشی خلافت داعش، ترامپ نخستین دستور خود را برای خروج تمام نیروهای آمریکایی از سوریه اعلام کرد. پنتاگون نیز در عوض، تلاش کرد تا برنامه ای را برای خروج 1000 سرباز ارائه کند در حالیکه مابقی نیروها را در سراسر شمال شرق سوریه نگهداشت.

در هفته های اخیر، ترامپ دستور داد تا مابقی این نیروها از شمال شرق سوریه خارج شوند و حالا در غرب عراق مستقر هستند.

عراق: حدود 6000 نیرو

این نبرد که با عنوان عملیات آزادی عراق و از 2003 تا 2011 شروع شد و ظاهرا پایان یافت، تا 150 هزار سرباز آمریکایی را در خود داشت. تنها تعداد کمی از نیروهای مستقر آمریکایی در 2011 این کشور را ترک کردند.

با نزدیک شدن داعش به اربیل، باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق آمریکا کمپین خود را برای مقابله با این گروه شروع کرد. گروهی کوچک از نیروهای آمریکایی برای کمک به شکار اهداف تروریستی و مشاوره به ارتش عراق که وارد منطقه شده بودند در سال 2016 به 5000 تن رسیدند.

این تعداد در حالی به 6000 تن رسید که نیروهای آمریکایی از شمال سوریه به غرب عراق وارد شدند.

عربستان و سایرکشورهای حوزه خلیج فارس: 45 تا 65 هزار نیرو

پنتاگون به بهانهه حملات از سوی ایران و اقدامات تحریک آمیز از مه، حدود 14 هزار نیرو به منطقه خلیج فارس اعزام کرد که شامل 3500 نیرو به عربستان در هفته های اخیر می شود. این نیروها شامل هواپیماهای هشدار زودهنگام، هواپیماهای گشت دریایی، موشک های پاتریوت و توپخانه های دفاع موشکی، بمب افکن های B-52، ناو گروه رزمی، پهپادهای مسلح رپر و سایر پرسنل فنی و پشتیبانی است.

اما بین 45 هزار تا 65 هزار نیروی آمریکایی همچنان در منطقه هستند که بین اردن و عمان مستقر هستند و برای عملیات مختلف مشخص شده اند.

آفریقا: 6000 تا 7000 نیرو

بین شش تا هفت هزار نیروی آمریکایی در سراسر آفریقا مستقر هستند که بیشترین تعداد آنها در منطقه ساحل و شاخ آفریقاست. در سومالی حدود 500 نیروهای عملیات ویژه هستند که با الشباب می جنگند.

در منطقه ساحل و در کشورهایی چون نیجر، جمهوری چاد و مالی چند صد تن از نیروهای آمریکایی مستقر هستند. نیروی هوایی آمریکا اخیرا یک پایگاه بزرگ پهپادی موسوم به پایگاه هوایی 201 در نزدیکی شهر اغادیز، نیجر ساخته است.

ژاپن و کره جنوبی: حدود 78 هزار نیرو

بیش از 28 هزار نیروی آمریکایی در کره جنوبی مستقر هستند و با خانواده هایشان در این کشور زندگی می کنند. همچنین در ژاپن نیز پنتاگون حدود 50 هزار نیرو در پایگاه های خود در این کشور دارد. حدود 25 هزار تن از آنها در اوکیناوا مستقر هستند.

کشورهای ناتو: بیش از 35 هزار نیرو

در سال گذشته میلادی، آمریکا و متحدانش در ناتو استقرار حدود 4500 سرباز را در کشورهای حوزه بالتیک و لهستان تکمیل کرده و بیش از هزار نیروی مسلح دیگر را بیشتر در شرق اروپا و به عنوان عامل بازدارنده در مقابل تهاجم روسیه مستقر کرده اند.

پنتاگون حدود 50 سلاح تاکتیکی اتمی در پایگاه هوایی اینجرلیک ترکیه دارد.

و در مناطق دیگر: بیش از 2000 نیرو

پنتاگون در سراسر جهان نیرو مستقر دارد. حدود 250 سرباز که اکثرا از نیروهای ویژه هستند در فیلیپین به بهانه کمک به مقابله با تروریست ها مستقر هستند. در شش سال گذشته، حدود 2000 تفنگدار ویژه آمریکایی به صورت منظم در شمال استرالیا حضور داشته اند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 943

به "پایان جنگ های بی پایان آمریکا با استقرار 200 هزار نیرو در سراسر جهان!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پایان جنگ های بی پایان آمریکا با استقرار 200 هزار نیرو در سراسر جهان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید