خسارت 2 میلیارد تومانی سیل در روستاهای گناباد

به گزارش مجله هاستفا، خبرنگاران/خراسان رضوی فرماندار گناباد گفت: در پی بارندگی های اخیر حدود 2 میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی و زیر بنایی روستاهای گناباد وارد شد.

خسارت 2 میلیارد تومانی سیل در روستاهای گناباد

حامد قربانی در گفت وگو با خبرنگاران خاطرنشان کرد: بیشترین خسارت بارندگی های اخیر در شهرستان گناباد مربوط به منطقه پس کلوت و روستاهای گیسور و اسو بوده است.

وی ادامه داد: حجم بالای بارندگی ها در مدت زمان کم باعث بروز خساراتی در منطقه پسکلوت شد، به طوری که در مدت 48 ساعت حدود 40 میلیمتر بارندگی در این منطقه داشتیم که در ده سال اخیر بی سابقه بوده است.

قربانی با اشاره به اینکه عمده خسارت ها مربوط به بخش کشاورزی بوده است، خاطرنشان کرد: در روستای گیسور با مسدود شدن 8 میله چاه به قنات های کشاورزی روستا خساراتی وارد شد همچنین در روستای اسو سیلاب بخشی از لوله های انتقال آب کشاورزی را از جهت خارج کرد و به جاده های بین مزارع نیز خساراتی وارد شد.

قربانی خسارت به بندها و باغات پسته را از جمله سایر خسارت های مربوط به بخش کشاورزی برشمرد و افزود: تا این لحظه حدود 1/5 میلیارد تومان به بخش کشاورزی خسارت وارد شده است.

قربانی در ادامه اظهار کرد: با توجه به حجم زیاد بارش ها، در بخش زیرساخت ها نیز به تعدادی از پل ها و جاده های بین روستایی در جهت گیسور به سمت چاه نمک و چاه مسیله خساراتی وارد شد که میزان خسارات در این بخش حدود 500 میلیون تومان برآورد شده است.

قربانی خاط ر نشان کرد: تیم های امدادی و ماشین آلات راهداری از همان ساعات اولیه در مناطق خسارت دیده حضور دارند و هیچ جاده مواصلاتی بین روستایی مسدود نیست و رفت و آمد طبق روال عادی ادامه دارد.

وی گفت: طی نشست ها و جلساتی که داشتیم تصمیم بر آن شد که آبیار مزارعی که چاه های قنات آن ها توسط سیلاب مسدود شده است، به طور موقت از طریق پمپاژ توسط خط لوله ای که در اختیار کشاورزان قرار می گیرد، انجام شود تا وقفه ای در امور کشاورزی ایجاد نشود و در فرصت مناسب نسبت به بازگشایی و یا تغییر جهت چاه ها اقدامات لازم انجام شود.

فرماندار گناباد مطرح نمود: با توجه به پیش بینی های انجام شده و آماده باش کامل نیروهای مربوطه، در بخش کوهستانی کاخک کمترین خسارت را داشتیم و خوشبختانه در خود شهر گناباد نیز خسارت قابل توجهی نداشتیم و بیشتر موارد مربوط به آبگرفتگی معابر بود که با حضور به موقع نیروهای امدادی در همان ساعات اولیه بازگشایی شد.

وی ابراز امیدواری کرد: تا با کمک ارگان های مربوطه بتوان خسارت های وارده را در اسرع وقت جبران کرده و از بروز خسارت های احتمالی در آینده نیز جلوگیری نمود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 3325

به "خسارت 2 میلیارد تومانی سیل در روستاهای گناباد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خسارت 2 میلیارد تومانی سیل در روستاهای گناباد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید