خرید 300 اتوبوس سه کابین برای تهران ، واگن های مترو از روسیه و چین می آید ، 1500 اتوبوس برقی به کجا رسید؟

به گزارش مجله هاستفا، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: 300 دستگاه اتوبوس سه کابینه که 25 درصد سهم ما و 75 درصد سهم وزارت کشور است، به ناوگان حمل و نقل عمومی مرکز اضافه می گردد و اقدامات بانکی برای پرداخت هزار و 800 میلیارد تومان سهم شهرداری در حال اجرا است.

خرید 300 اتوبوس سه کابین برای تهران ، واگن های مترو از روسیه و چین می آید ، 1500 اتوبوس برقی به کجا رسید؟

به گزارش خبرنگاران آنلاین، جلال بهرامی در یکصد و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به گزارش نظارتی 6 ماهه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه 500 دستگاه اورهال گردد یا نگردد تأثیری در حمل و نقل عمومی ندارد، اظهار کرد: اصل موضوع این است که ناوگان ما فرسوده است و اتوبوسی که در خط فعالیت می نماید مطمئن نیستیم که تا خاتمه ساعت اداری بتواند فعالیت کند. ما در این زمینه عقب ماندگی داریم و این مشکل با 500 دستگاه اتوبوس قابل جبران نیست.

تأخیر فراوری نماینده داخلی

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه 500 میلیارد تومان باید به وزارت کشور داده می شد تا 500 دستگاه اتوبوس تحویل دهند، یادآوری کرد: ما این مبلغ را پرداخت نموده ایم و فراورینماینده اتوبوس را تحویل نداده تا ما از وزارت کشور این اتوبوس ها را دریافت کنیم.

بهرامی با تأکید بر اینکه وزارت کشور زمینه فراوری را فراهم می نماید، توضیح داد: بعضی شرکت ها حتی توان فراوری یک دستگاه را نیز ندارند. ما با 15 مدعی فراوری نماینده اتوبوس وارد مذاکره شدیم که ظرفیت فراوری را به ما اعلام نمایند. در چهار ماه اول اکثریت این خودروسازان ظرفیت خود را صفر اعلام نموده اند.

اتوبوس های وارداتی معطل چیست؟

او با بیان اینکه از سال 1404 تا 1408 به طور میانگین افق 10 هزار دستگاه اتوبوس پیش بینی شده است، گفت: نزدیکترین راه در تأمین اتوبوس واردات است. ما در یک هفته تمام کمیسیون های مرتبط با این موضوع را در وزارت اقتصاد، هیأت دولت و مجلس آنالیز نموده ایم. مقدمات واردات دو هزار دستگاه اتوبوس را انجام داده ایم و رئیس جمهور دستور را صادر نموده اما وزارت صمت دستورالعمل اجرایی را صادر ننموده است. به سرعت می توانیم این اتوبوس ها را از کشورهای اروپایی تأمین کنیم و قیمت آنها نیز نسبت به اتوبوس های داخلی مناسب است.

تعمیر اساسی 2100 اتوبوس

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه دو هزار و 100 دستگاه اتوبوس باید اورهال شوند، گفت: دو هزار دستگاه را وزارت کشور باید تأمین کند و از 300 دستگاه سه کابینه نیز 25 درصد سهم ما و 75 درصد سهم وزارت کشور است که اقدامات بانکی برای پرداخت هزار و 800 میلیارد تومان آن در حال اجرا است. با احتساب این موارد اگر این 300 دستگاه تأمین گردد تا کنون پنج هزار دستگاه را مشخص تکلیف نموده ایم.

1500 اتوبوس برقی به کجا رسید؟

بهرامی بعلاوه توضیح داد: در خرید ظرفیت داخلی جلسات تبصره 18 را برگزار نموده و در مورد ماده 12 نیز ورود نموده ایم. بعلاوه ما تضمین نماینده تسهیلات بانکی خودروسازان برای تأمین اتوبوس ها می شویم. با پنج خودروساز با اولویت هزار و 500 دستگاه گازوئیلی و هزار و 500 دستگاه اتوبوس برقی و گازی وارد مذاکره شده ایم و در حال توافق هستیم که 25 درصد مبالغ به صورت غیرنقد تأمین گردد.

او با بیان اینکه در کوشش هستیم که بازپرداخت به صورت هشت ساله انجام و فشار مالی از روی دوش شهرداری برداشته گردد، گفت: شرکت خصوصی 10 سال تعهد دارد و پس از آن مالکیت به همان شرکت اختصاص پیدا می نماید. در حال حاضر عمر مفید این بخش بیش از 15 سال است و شرکت های خصوصی هر زمانی که بخواهند می توانند اتوبوس ها را اسقاط نمایند و اجازه آنها با شهرداری نیست.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اعلام اینکه باید بین افزایش طول خط و ایستگاه تفکیک قائل شویم، توضیح داد: باید به افزایش تعداد سفرها و تعداد مسافران در سال 1402 توجه کنیم. بعضی اقدامات مترو به افزایش تعداد مسافر منجر نمی گردد اما خدمات و ایمنی را تسریع می نماید.

پیشرفت 98درصدی فراوری واگن ملی

او اضافه کرد: واگن ملی 98 درصد فرآیند استاندارد را طی نموده و پس از انجام دو درصد به جای مانده اولین رام وارد ناوگان می گردد. درخصوص 630 واگن پیش بینی شده -باید 15 درصد اعتبارات را ما تأمین کنیم و مابقی را دولت پرداخت کند- در برترین حالت 14 ماه تا دو سال دیگر اولین رام به دست ما می رسد.

بهرامی با بیان اینکه برای واردات واگن با روسیه و چین وارد مذاکره شده ایم، گفت: برای تکمیل خط 6 با جدیت اقدامات لازم را پیگیری می کنیم. در انتخاب پیمانکار نیز اولویت، تکمیل خطوط است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 6 آذر 1401 بروزرسانی: 6 آذر 1401 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 11220

به "خرید 300 اتوبوس سه کابین برای تهران ، واگن های مترو از روسیه و چین می آید ، 1500 اتوبوس برقی به کجا رسید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید 300 اتوبوس سه کابین برای تهران ، واگن های مترو از روسیه و چین می آید ، 1500 اتوبوس برقی به کجا رسید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید