خبرنگاران سهم بی انتها از آثار ماندن در خانه

به گزارش مجله هاستفا، بیرجند - خبرنگاران - پس از شیوع گسترده ویروس کرونا در دنیا و ایران اغلب متخصصان و پزشکان بر این نظرند که بهترین راه حل برای جلوگیری از شیوع این بیماری ماندن در خانه است؛ سهمی که آثار آن تمام شدنی نیست.

خبرنگاران سهم بی انتها از آثار ماندن در خانه

جهت دریافت خدمات پتینه نقاشی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

براساس یافته های پزشکی تعیین شده در محیط های بسته که بیش از 45 نفر با فاصله نزدیک و کمتر از یک متر با هم حضور داشته باشند، احتمال انتقال ویروس بسیار بالا است، به همین دلیل برای مراقبت از خود و کسانی که بیماری زمینه ای دارند باید در خانه بمانیم تا زنجیره انتقال قطع گردد.

بعد از شیوع این ویروس در کشور، خوشبختانه بسیاری از مکان های آموزشی، فرهنگی، ورزشی، رفاهی و تفریحی و اخیرا بعضی صنوف که مکان های پرتجمع و شلوغ هستند، تعطیل شد و امروز وظیفه همه ماست تا با بهره گیری از فرصت تعطیلی و در خانه ماندن به قطع زنجیزه انتقال این ویروس سرکش یاری کنیم و زندگی و کار در جامعه هرچه زودتر به روال عادی بازگردد.

هنوز برای درمان بیماری ناشی از این ویروس، واکسن و درمان قطعی پیدا نشده و برای دور ماندن از ابتلا به ویروس کرونا ضروری است از حضور در اجتماعات و مکان های شلوغ و پرتردد پرهیز گردد و به سفر نرویم، هشدارهای مسوولان ذیربط را جدی بگیریم.

ما نباید از کرونا بیش از اندازه هراس داشته باشیم همچنین نباید آن را بیش از حد ساده جلوه دهیم، واقعیت این است که این ویروس به ایران رسیده و هر فردی می تواند میزبان آن باشد؛ از این رو باید از تعاملات اجتماعی و فیزیکی در فضای بسته اجتناب کرد که فرهنگ سازی در این حوزه با راه اندازی پویش های در خانه می مانیم توسط اقشار مختلف از قبیل ورزشکاران، نویسندگان، هنرمندان و فرهیختگان ضروری به نظر می رسد.

در خراسان جنوبی هم با توجه به فرهنگ غنی این منطقه آحاد مردم از اقشار مختلف با ایجاد پویش های مختلف گام بزرگی در راستای قطع زنجیره انتقال کرونا بردشته اند.

یکی از رزمی کاران و مربیان ورزشی خراسان جنوبی از 2 هفته قبل پویش در خانه ورزش می کنیم را راه اندازی نموده به طوری که هر شب برای 200 هنرجو به وسیله فضای مجازی فنون لازم رزمی را طراحی و آموزش می دهد.

عارف عابدینی به خبرنگار خبرنگاران گفت: پس از شیوع ویروس کرونا و لزوم کاهش رفت و آمد شهروندان، اقدام به ایجاد این کمپین در شبکه اجتماعی اینستاگرام برای جذب ورزشکاران و ورزش دوستان کردم.

وی اضافه نمود: در شرایط کنونی هر پویشی که به منظور پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا، راه اندازی گردد، ارزشمند است و امیدواریم همه مردم برای حفظ سلامتی خود و دیگران به این پویش ها توجه جدی نمایند.

وی مهم ترین وظیفه خود به عنوان یک ورزشکار در شرایط کنونی را بیان حساسیت و اهمیت خودمراقبتی در برابر کرونا مطرح نمود و گفت: قبل از آموزش فنون رزمی به همه هنرجویان توصیه می کنم که نکات بهداشتی را رعایت نموده و از تردد غیرضروری در شهر پرهیز نمایند تا با همکاری همه افراد و نخبگان جامعه بر بیماری کرونا پیروز شویم.

عابدینی اضافه نمود: بسیاری از مردم، اهمیت مساله ابتلا به بیماری ویروس کرونا را درک می نمایند و با بیرون نیامدن از خانه های خود و کاهش تردد در شهر و رفت و آمدهای خانوادگی با این ویروس مقابله نموده و از شیوع آن جلوگیری می نمایند.

نویسنده کتاب آقای فرمانده هم پس از شیوع ویروس کرونا با راه اندازی پویش نذر سلامت به مقابله با کرونا پرداخته است.

زینب رمضانی درخصوص اهداف راه اندازی این پویش به خبرنگار خبرنگاران گفت: این پویش را با هدف تهیه لوازم مورد احتیاج مردم مناطق محروم استان برای شکست کرونا راه اندازی کردم و اکنون تعداد زیادی از اهل قلم استان هم در این فعالیت خیرخواهانه همکاری دارند.

وی گفت: علاوه بر توزیع لوازم بهداشتی به مردم توصیه می کنیم که برای جلوگیری از شیوع این بیماری در خانه بمانند و از رفت و آمد غیرضروری و خروج از منزل پرهیز نمایند چون این کار علاوه بر اینکه سلامتی ما را تضمین می نماید یاری بزرگی به جامعه بهداشت و درمان است که در این شرایط سخت با فشار کاری روبرو هستند.

موارد مثبت کرونا در خراسان جنوبی تا به امروز 178 نفر و جان باختگان بر اثر این بیماری 17 تن اعلام شده است.

تمامی 11 شهرستان استان خراسان جنوبی درگیر با کرونا شدند و شهرستان های بیرجند، طبس، زیرکوه، قاینات و فردوس بیشترین میزان ابتلا را دارند.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 2673

به "خبرنگاران سهم بی انتها از آثار ماندن در خانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سهم بی انتها از آثار ماندن در خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید