خبرنگاران راه اندازی کارخانجات تعطیل شده بردسیر کرمان اقدامی در جهت جهش تولید

به گزارش مجله هاستفا، کرمان - خبرنگاران - استاندار کرمان در راستای تحقق شعار سال یعنی جهش تولید این روزها با جدیت پوشه بازدید از کارخانجات و کارگاه های غیرفعال استان و پیگیری مسائل آنها را روی میز کارش گذاشته و در این زمینه خواهان کمک مشاوران و مدیران بخش های مختلف برای راه اندازی مجدد آنهاست.

خبرنگاران راه اندازی کارخانجات تعطیل شده بردسیر کرمان اقدامی در جهت جهش تولید

به گزارش خبرنگاران ، امروز دوشنبه استاندار کرمان سرزده برای بازدید از شرکت غذایی و دارویی شبنم (الکل سازی) و دیگر واحد تولیدی معطل مانده خوراک دام به بردسیر سفر کرد ، واحدهایی که رونق دوباره آنها ایجاد اشتغال و رفع بخش مهمی از نیازهای داخلی را بخصوص در شرایط کنونی به دنبال دارد.

محمدجواد فدائی در این حضور سرزده، مراحل تولید، ذخیره سازی و توزیع اتانول بر اساس نیاز وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی در راستای پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس را مورد ارزیابی و نظارت قرار داد.

این کارخانه در زمینی به مساحت 3هزار متر مربع و با اعتباری بالغ بر یک میلیارد از سال 83 شروع به کار کرد و این واحد پس از سالها تعطیلی، با پیگیری استاندار در اسفندماه 98 و در روزهای شیوع کرونا که کشور با کمبود جدی مواد بهداشتی و ضدعفونی کننده دست به گریبان بود، مجددا راه اندازی شد و در حال حاضر با تولید روزانه 2800 لیتر الکل در حال فعالیت می باشد.

استاندار در ادامه از شرکت خوراک دام کرمان علیق واقع در بخش نگار بردسیر نیز بازدید کرد.

شرکت کرمان علیق در سال 68 به عنوان اولین کارخانه خوراک دام جنوب شرق کشور، توسط بخش خصوصی با تولید خوراک دام سنگین و سبک تحت نظارت امور دام جهاد کشاورزی استان در زمینی به مساحت 3 هکتار در بخش نگار راه اندازی شد. ولی از سال 91 به دلیل مسائل اقتصادی و عدم تامین نهاده های دامی تعطیل شد.

این کارخانه دارای یک مزرعه با 38 هکتار اراضی کشاورزی است و در صورت راه اندازی مجدد با ظرفیت تولید 10 تن خوراک دام در ساعت، پتانسیل تامین خوراک دام و طیور و آبزیان استان کرمان و استان های همجوار را دارد.

این واحد تولیدی ظرفیت ایجاد شغل برای 20 نفر را به صورت مستقیم داراست.

استاندار کرمان در این بازدید با جدیت از مسئولان شهرستان خواست از کمک مشاوران اقتصادی و متخصصان کشاورزی برای راه اندازی کارخانه خوراک دام بهره برده و تا سه ماه آینده گزارش راه اندازی و نحوه فعالیت این شرکت را به استانداری ارسال کنند.

قرار دریافت پیگیری فعالیت مجدد کارخانه مذکور در دستورکار استانداری، نویدبخش واحدهای تولیدی بردسیر و بلکه استان کرمان است، واحدهایی که مدتهاست در مضیقه تهیه خوراک دام خود تا مرز ورشکستگی و نابودی رفته اند.

بردسیر در فاصله 60 کیلومتری غرب کرمان و یکی از قطب های صنعتی و معدنی این استان بشمار می رود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: ایرنا
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 3738

به "خبرنگاران راه اندازی کارخانجات تعطیل شده بردسیر کرمان اقدامی در جهت جهش تولید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران راه اندازی کارخانجات تعطیل شده بردسیر کرمان اقدامی در جهت جهش تولید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید