خبرنگاران تفاهم نامه مشترک برای تامین زیرساخت های تالاب آق گل منعقد می گردد

به گزارش مجله هاستفا، اراک - خبرنگاران - استاندار مرکزی گفت: تالاب آق گل شهرستان خنداب در مرز مشترک استان مرکزی و همدان واقع شده که در راستای جذب توریست و حفظ اکولوژیک طبیعی این منطقه تفاهمنامه ای برای تامین زیرساخت های آن منعقد خواهد شد.

خبرنگاران تفاهم نامه مشترک برای تامین زیرساخت های تالاب آق گل منعقد می گردد

سید علی آقازاده عصر دوشنبه در حاشیه سفر به شهرستان خنداب و بازدید از این تالاب اضافه نمود: تالاب آق گل یک امکان بسیار مناسب اکولوتوریسم طبیعی و گردشگری است که متاسفانه در سال های گذشته بدون زیرساخت و برنامه بوده و دلیل آن هم شاید نهاده شدن این تالاب در مرز مشترک 2 استان بوده است.

وی بیان داشت: پیشنهاد انعقاد تفاهمنامه در راستای حفظ، حراست و تامین زیرساخت ها و تشویق برای سرمایه گذاری با موضوعات گردشگری و اکولوژیک در این تالاب مطرح است.

نماینده عالی دولت در استان تاکید نمود: مقرر شد امضای این تفاهمنامه از سوی 2 استاندار در شورای توسعه و برنامه ریزی هر دو استان مورد تصویب قرار گیرد و بودجه مناسبی برای اجرای این طرح اختصاص یابد و سازمان حفاظت از محیط زیست کشور هم حمایت لازم را در این خصوص داشته باشد.

استاندار مرکزی با اشاره به تامین آب تالاب آق گل هم گفت: در مورد تامین آب تالاب هم مذاکراتی انجام شد که این مهم باید در نشست های کارشناسی مورد بحث و آنالیز قرار گیرد تا به یک جمع بندی مناسب برسیم.

آقازاده گفت: تالاب آق گل از دیدنی های مجذوب کننده مشترک استان مرکزی و همدان است که باید کوشش کنیم این تالاب به یک کانون گردشگری برای همه گردشگران کشور تبدیل گردد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در بازدید روز جاری چند طرح عمرانی مورد بازدید نهاده شد و یک طرح میراث فرهنگی و گردشگری بهره برداری شد.

مقام عالی دولت در استان مرکزی ادامه داد: در مرکز بخش جاورسیان، بلوار در دست احداث روی جاده اصلی به وسیله شهرداری و استانداری شروع شده که امید است تا 2 ماه آینده بلوار ورودی شهر جاورسیان و یک میدان بسیار عظیم افتتاح گردد.

آقازاده توضیح داد: برای اجرای این طرح پنج میلیارد ریال از محل اعتبارات منطقه ها محروم استانداری و اعتبارات شهرداری هزینه شده که مقرر شد بخشی از قیر این طرح را استانداری تقبل کند.

وی بیان داشت: در روستای درمن از توابع شهرستان خنداب، یک منزل بوم گردی با سرمایه گذاری اهالی این منطقه بهره برداری شد.

استاندار مرکزی اضافه نمود: برای اجرای این طرح، حدود 300 میلیون تومان تسهیلات بانکی و به همین مقدار به وسیله سرمایه گذار بخش خصوصی تامین اعتبار شده است.

آقازاده تاکید نمود: اکنون متقاضیان زیادی در این روستا برای ایجاد منطقه ها گردشگری حضور پیدا کردند که باید از این ظرفیت بیشترین بهره گیری را کرد.

وی اعلام کرد: محصولات این روستا، فراوری انگور، شیره انگور و کشمش بسیار مرغوبی است که به استان های دیگر هم ارسال می گردد.

خنداب در فاصله 90 کیلومتر اراک واقع شده و حدود 60 هزار نفر جمعیت دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 8359

به "خبرنگاران تفاهم نامه مشترک برای تامین زیرساخت های تالاب آق گل منعقد می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تفاهم نامه مشترک برای تامین زیرساخت های تالاب آق گل منعقد می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید