خبرنگاران ابتلای 350 نفر از کارکنان بیمارستان سینا تهران به کرونا

به گزارش مجله هاستفا، تهران- خبرنگاران- رییس بیمارستان سینا تهران با اشاره به فعالیت یکهزار و 200 پرسنل در این بیمارستان، گفت: یک سوم کادر پزشکی، پرستاری و خدمات بیمارستان درگیر و مبتلا به این بیماری هستند؛ به نحوی که در زمان حاضر حدود 350 نفر از پرسنل این بیمارستان به ویروس کرونا مبتلا شده اند که نشان دهنده موج شدید بیماری است.

خبرنگاران ابتلای 350 نفر از کارکنان بیمارستان سینا تهران به کرونا

به گزارش خبرنگاران، محمد طالب پور چهارشنبه شب در یک گفت وگوی تلویزیونی درباره وضع بیمارستان سینا تهران در مقابله با کرونا، اضافه کرد: هرچند بیشتر این افراد بهبود پیدا می نمایند، اما شیوع بیماری حتی از محاسبه ما نیز خارج شده؛ به شکلی که شاید روزانه در حال تغییر است.

وی بیان نمود: این بیمارستان حدود 500 تخت دارد که همیشه اشغال است و بیماران مختلفی در آنها بستری هستند و در زمان حاضر 140 تخت بیمارستان سینا به بیماران کرونایی اختصاص دارد. در بخش آی سی یو بیمارستان سینا، 30 تخت اشغال شده و اورژانس نیز همیشه شلوغ است.

پزشکان و پرستاران پای کار هستند

رییس بیمارستان سینا تهران گفت: موجی بین بیماران کرونایی و غیرکرونایی وجود دارد. پزشکان و پرستاران با وجود خستگی و فشارهای اقتصادی با استفاده از تمامی امکانات و تجهیزات پای کار هستند و این افتخاری است که می توان بیان نمود.

به گفته وی، خیرین نیز با وجود طولانی شدن این مشکل، به یاری بیمارستان آمده اند و در زمینه تجهیزات کمبود نداریم اما مشکل این است که دیگر تختی نداریم که بستری کنیم. گاهی ضریب اشغال ما 110 و 120 درصد می گردد. این هجوم بیماران کرونایی و غیرکرونایی مدیریت را دشوارتر نموده است.

ابتلای سنین پایین تر به کرونا

خسرو صادق نیت رییس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) تهران نیز در این گفت وگوی تلویزیونی اظهار کرد: شدت بیماری افزایش پیدا نموده و حتی ابتلای سنین پایین تر را هم بیشتر از گذشته می بینیم. نسبت به اردیبهشت و خردادماه افزایش چشمگیر بیماری را داریم و بدحالی بیماران نیز افزایش یافته است.

میزان ابتلا به کرونا در پرسنل مجتمع بیمارستانی امام

وی اضافه کرد: در شرایط کنونی بیش از 600 تخت به بیماران غیرکرونایی اختصاص پیدا نموده و خدمات در مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در تمام رشته های تخصصی به بیماران ارائه می گردد. این دو جبهه بیماران کرونایی و غیرکرونایی کار را دشوارتر نموده است. اگر این شدت مراجعه بیماران کرونایی افزایش پیدا کند، قدر مسلم، ما هم در ارائه خدمت دچار مشکلاتی خواهیم شد.

وی درباره میزان ابتلای پرسنل این بیمارستان به ویروس کرونا بیان نمود: تعداد ابتلای پرسنل ما افزایش چشمگیری داشته و یکی از اساتید ما و سه نفر از کادر درمان در آی سی یو بستری هستند؛ هرچند حال عمومی خوبی دارند، اما تحت مراقبت های ویژه قرار دارند.

وضع بیمارستان فیروزگر تهران

فرهاد زمانی رییس بیمارستان فیروزگر تهران نیز در این گفت وگوی تلویزیونی اظهار کرد: بیمارستان فیروزگر نیز به شکل شدیدی درگیر این بیماری است. در حدود 200 تخت این بیمارستان را بیماران کرونایی اشغال نموده اند که 70 نفر در آی سی یو هستند و 15 نفر زیر دستگاه تنفسی قرار دارند. با توجه به فرایند افزایش مراجعه به بیمارستان، بخش های دیگر نیز به بیماران کرونایی اختصاص پیدا نموده است.

وی ادامه داد: مسیری که برای بیماران کرونایی انتخاب شده، اختلالی برای خدمت رسانی به بیماران غیرکرونایی ایجاد نمی کند و خدمت رسانی به سایر بیماران نیز انجام می گردد.

زمانی گفت: خواهش ما این است که مردم رعایت نمایند، زیرا هم پرسنل بیمارستان خسته شده اند و هم نمی توانیم در بعضی مواقع به سایر بیماران دیابتی یا سرطانی خدمات ارائه بدهیم.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفته که تا به امروز 298 هزار و 909 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت 196 نفر در 24 ساعت گذشته، شمار جان باختگان این بیماری به 16 هزار و 343 نفر رسید، چهار هزار و 27 بیمار نیز در آی سی یو هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 4737

به "خبرنگاران ابتلای 350 نفر از کارکنان بیمارستان سینا تهران به کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ابتلای 350 نفر از کارکنان بیمارستان سینا تهران به کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید