خبرنگاران آلمان مذاکرات با روسیه را برای خرید واکسن اسپوتنیک وی آغاز می کند

به گزارش مجله هاستفا، مسکو - خبرنگاران - به گزارش منابع رسانه ای خارجی، ینس اشپان وزیر بهداشت آلمان خاطرنشان کرد که برلین مذاکرات با مسکو را برای خرید واکسن اسپوتنیک وی علیه ویروس کرونا آغاز می کند.

خبرنگاران آلمان مذاکرات با روسیه را برای خرید واکسن اسپوتنیک وی آغاز می کند

به گزارش امروز (پنجشنبه) خبرنگاران ینس اشپان، وزیر بهداشت آلمان هنگام بازدید از مرکز واکسیناسیون در نمایشگاه های برلین به سایر وزیران بهداشت اتحادیه اروپا خبر از تصمیم این کشور برای مذاکرات با روسیه برای خرید این واکسن را داد.

سه دیپلمات اتحادیه اروپا نیز در این باره گفتند که جنس اسپان وزیربهداشت آلمان به سایر وزرای بهداشت این اتحادیه خبر داده است که برلین مذاکرات برای خرید واکسن اسپوتنیک وی را با روسیه آغاز می کند.

این دیپلمات ها با تأیید گزارشی که برای اولین بار توسط رویترز منتشر شد، گفتند که اشپان این خبر را در کنفرانس ویدیویی وزیران بهداشت اتحادیه اروپا اندکی پس از آنکه مارکوس سودر، نخست وزیر ایالت باواریا به خبرنگاران گفت، منطقه در حال صحبت با تولیدکنندگان روسی در مورد خرید 2.5 میلیون دوز است، گفت.

بر اساس این گزارش، در جریان این کنفرانس ویدئویی، کریس فرن، وزیر بهداشت مالت، به جای آن که به یک رویکرد مشترک اتحادیه اروپا روی آورد، از کمیسیون بهداشت اتحادیه اروپا خواست تا مذاکرات برای خرید واکسن اسپوتنیک وی را آغاز کند.

در عین حال استلا کیریاکیدس کمیساریای بهداشت اتحادیه اروپا، با صراحت گفت که که این کمیسیون نمی تواند چنین کاری (خرید واکسن اسپوتنیک وی از روسیه) را انجام دهد.

وی شرح داد: مدیر اتحادیه اروپا نمی تواند یک قرارداد خرید پیش فروش واکسنی را که قبلاً ساخته شده و ظرفیت تولید بسیار محدودی برای ساخت در اتحادیه اروپا دارد را امضا کند.

رویترز در این باره نوشت: دیپلمات های اتحادیه اروپا اظهارات اشپان (وزیربهداشت آلمان) را نشان از حرکت بی اعتمادی در نحوه اجرای برنامه واکسیناسیون توسط کمیسیون بهداشت اتحادیه اروپا خوانده و گفته اند که به نظر می رسد هر ایده و توهمی که ممکن است این کمیسیون در مورد نقش آینده واکسن ها داشته باشد، توسط اشپان متلاشی شده است.

کنفرانس ویدئویی غیررسمی چهارشنبه شب وزیران بهداشت اتحادیه اروپا پس از اعلام آژانس دارویی این اتحادیه اعلام کرد که توصیه می کند، واکسن آکسفورد / آسترا زنکا (Oxford / AstraZeneca) همچنان برای همه بزرگسالان استفاده شود.

به گفته دو تن از دیپلمات های اروپایی، برخی از وزرای بهداشت این اتحادیه ابراز ناامیدی نموده اند که آژانس توصیه های واضح تری به کشورهای اتحادیه اروپا ارائه ننموده است و باعث می شود کشورها به مسیرهای خود ادامه دهند.

بر اساس این گزارش واکسن اسپوتنیک وی گزینه جذابی بوده است. مجارستان قبلاً نیم میلیون دوز واکسن روسی دریافت نموده و اسلواکی هم 200 هزار محموله دریافت نموده است اتریش هم خاطرنشان نموده که علاقه مند به خرید 1 میلیون دوز است و می تواند به زودی واکسن را تأیید کند.

واکسن اسپوتنیک وی در حال حاضر تحت بررسی کامل آژانس دارویی اروپا قرار گرفته است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: ایرنا
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 7192

به "خبرنگاران آلمان مذاکرات با روسیه را برای خرید واکسن اسپوتنیک وی آغاز می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آلمان مذاکرات با روسیه را برای خرید واکسن اسپوتنیک وی آغاز می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید