جمع آوری طرح های شرکت های دانش بنیان آذربایجان شرقی برای مقابله با ویروس کرونا

به گزارش مجله هاستفا، مسئول کمیته علم و فناوری ستاد مقابله با کرونا در آذربایجان شرقی گفت: طرح های مختلف از شرکت های دانش بنیان استان برای مقابله با کرونا به این کمیته ارائه شده که پس از آنالیز به نهاد های ذیربط ارجاع داده می گردد.

جمع آوری طرح های شرکت های دانش بنیان آذربایجان شرقی برای مقابله با ویروس کرونا

حسن ولی زاده، مسئول کمیته علم و فناوری ستاد مدیریت و مقابله با ویروس کرونا در آذربایجان شرقی در تبادل نظر با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، با اشاره به تشریح عملکرد این ستاد برای مقابله با ویروس کرونا گفت: هر چند که راه مقابله با شیوع بیشتر ویروس و بیماری کووید 91 در حال حاضر، رعایت بهداشت فردی و رعایت فاصله اجتماعی است، اما راه رسیدن به درمان قطعی آن، فراوری واکسن برای این بیماری خطرناک، همانا تحقیقات علمی و استفاده از علم و فناوری و هم افزایی توانمندی های مراکز علمی و فناوری است که در این جهت کشور ما از کشور های پیشرو محسوب می گردد.

ولی زاده بیان کرد: طرح های مختلف از شرکت های دانش بنیان استان برای مقابله با این ویروس به کیمته علم و فناوری ستاد استانی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا ارائه شده است پس از آنالیز کارشناسانه، تصویب و جهت صدور مجوز های مربوطه به نهاد های ذیربط ارجاع داده می گردد.

مسئول کمیته علم و فناوری ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا بیان کرد: خدا را شاکریم که با کوشش و همّت دانشمندان و پژوهشگران فعّال دانشگاه های استان، شاهد طرح هایی قابل توجه از نظر تعداد و بسیار مفید و مؤثر برای جلوگیری از شیوع و همچنین تشخیص بیماری کرونا هستیم.

رئیس دانشگاه شهید مدنی آذربایجان با تأکید بر صندلی دانشگاهیان در حل مسائل و احتیاج های جامعه توضیح داد: در مقابله با بحران کرونا و مسائل پیرامون آن دانشگاه ها نقش بی بدیلی دارند و جامعه ما شاهد کوشش بی وقفه اساتید و پژوهشگران حوزه های علم و فناوری و پزشکی و. در جهت یافتن واکسن، ساخت تجهیزات مقابله با ویروس، ضد عفونی محیط و ... است و این اعتماد ایجاد شده فرصت مغتنمی است تا با این پشتوانه مطمئن، شاهد ایفای نقش مهم و اساسی دانشگاه ها در دوران پسا کرونا باشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 اسفند 1399 بروزرسانی: 3 اسفند 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 6500

به "جمع آوری طرح های شرکت های دانش بنیان آذربایجان شرقی برای مقابله با ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جمع آوری طرح های شرکت های دانش بنیان آذربایجان شرقی برای مقابله با ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید