تولید 15 میلیون دستگاه لوازم خانگی در سال 99

به گزارش مجله هاستفا، تهران (پانا)- معاون وزیر صمت می گوید واحدهای تولیدی اگر در سامانه گارانتی عضو نباشند، محصولاتشان به عنوان قاچاق محسوب می شود.

تولید 15 میلیون دستگاه لوازم خانگی در سال 99

به گزارش وزارت صمت، عباس تابش در نشست با انجمن های لوازم خانگی و قطعات مرتبط که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاون امور صنایع برگزار گشت، گفت: قیمت گذاری لوازم خانگی تابع ضوابطی است که تولید کنندگان موظف به رعایت آن هستند.

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با بیان اینکه واحدهای تولیدی اگر در سامانه گارانتی عضو نباشند، محصولاتشان به عنوان قاچاق محسوب می شود، شرح داد: سازمان حمایت در صورت تخلف تولید کنندگان از ضوابط قیمت گذاری طبق ضوابط قانونی با واحد متخلف برخورد خواهد کرد؛ ما به عنوان حامی مصرف کننده اگر شکایت و اعتراضی از سوی مصرف کننده صورت گرفت از طریق سامانه گارانتی قیمت خود اظهاری شده تولید کننده را بررسی می کنیم.

به گفته تابش هیئت مشخص و تثبیت قیمت ها در سازمان حمایت 9 عضو دارد که انجمن ها را هم شامل می شود و اگر ایرادی به ضوابط وجود داشته باشد می تواند با تعامل با انجمن ها نسبت به رفع آن اقدام کند.

در ادامه این نشست مهدی صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صمت، با اشاره به افزایش ظرفیت تولید یخچال و فریزر در سال 99، از 2 میلیون دستگاه به 2 میلیون و 700 هزار توسط چند شرکت اصلی داخلی، گفت: شرکت های داخلی به سمت قطعه سازی و پلت فرم بومی حرکت کرده اند و استفاده از ظرفیت خالی بنگاه ها نکته مهم دیگری است که اتفاق افتاده و تولید کنندگان به سمت تکمیل سبد کالای تولیدی خود و پوشش ساخت چند وسیله می فرایند و از تولید تک محصولی خارج شده اند.

همچنین در بخش دیگری از این نشست کیوان گردان، مدیر کل صنایع برق، فلزی و لوازم خانگی از تولید 15 میلیون دستگاه لوازم خانگی در سال 99 خبر داد و گفت: اعداد تولید حاکی ازرشد 78 درصدی تولید دراین حوزه است و برای سال 1400 نیزتولید 16.6 میلیون دستگاه لوازم خانگی و 300 میلیون دلار صادرات هدف گذاری شده است.

گردان گردش مالی این صنعت را 6 میلیارد دلار برآورد کرد و ایجاد اشتغال برای 1.3 میلیون نفر در این صنعت خبر داد.

گفتنی است کسر تخلیه، قیمت گذاری، ثبت سفارش مواد اولیه لوازم خانگی که بیش از یک ماه از تشکیل پفراینده اش گذشته است، قاچاق و لزوم برخورد با این پدیده در حوزه لوازم خانگی، اصلاح تعرفه قطعات ساخت داخل و نیز تمدید ممنوعیت واردات لوازم خانگی در برنامه هفتم توسعه از مواردی بود که از سوی انجمن ها و تشکل ها حوزه لوازم خانگی در حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت بحث و بررسی شد.

نماشو: شبکه تبلیغاتی نماشو | آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، ثبت آگهی رایگان، آگهی رایگان اینترنتی، رپورتاژ رایگان

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 7779

به "تولید 15 میلیون دستگاه لوازم خانگی در سال 99" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولید 15 میلیون دستگاه لوازم خانگی در سال 99"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید