تور مجازی: پتروپاولوفسک ، کامچاتسکیی؛ بندری دیدنی در روسیه

به گزارش مجله هاستفا، پتروپاولوفسک-کامچاتسکیی شهر و بندری زیبا در شرقی ترین نقطه کشور روسیه است. شهری که با چندین کوه آتشفشانی احاطه شده است و در حاشیه خلیج آواچا، یکی از خوش چشم انداز ترین خلیج های جهان، قرار گرفته است. در ادامه تور مجازی امشب با خبرنگاران همراه باشید.

تور مجازی: پتروپاولوفسک ، کامچاتسکیی؛ بندری دیدنی در روسیه

پتروپاولوفسک-کامچاتسکیی (Petropavlovsk-Kamchatsky) یکی از قدیمی ترین شهرهایی است که در مرزهای شرقی روسیه واقع شده است. تاریخ برای این شهر از سال 1697 شروع شد، زمانی که قزاق ها قلعه ای در خلیج آواچا می یابند و از آن برای انبار کردن خزهای حیوانات خود استفاده می نمایند ـ به نوعی می گردد این قلعه را مالیات طبیعی مردم سیبری و منطقه ها شمالی روسیه به قزاق ها دانست. درست نیم قرن بعد یعنی در 17 اکتبر 1740، دومین هیئت ائزامی کامچاتکا به رهبری دریانورد معروف ویتوس برینگ (Vitus Bering) و الکسی چیریکوو (Alexey Chirikov) وارد این منطقه می شوند، این تاریخ را روز تولد شهر می دانند و نام شهر را از نام کشتی های که به این محل آمده بودند گرفته اند: کشتی های سنت پیتر و سنت پول.

در سال 1854، در طول جنگ کرایمین (Crimean War) که از سال 1853 تا 1856 طول کشید، این شهر برای بیش از 10 روز به وسیله ناوگان دریایی فرانسوی انگلیسی احاطه شده بود. اما مردم توانستند در برابر این نیروها مقاومت نمایند و از نفود آن ها به درون شهر جلوگیری نمایند. تاریخ دانان این جنگ را بزرگترین جنگ نیمه دوم قرن 19 میلادی می دانند.

و بعد سرنوشت باعث شد این شهر برای مدتی از صحنه تاریخ ناپدید گردد. اگرچه، دشمنان آنجا را ترک نموده بودند، مشکل دیگری گریبان گیر شهر شد: معلوم شد که محافظت از این نقطه دورافتاده از دنیا کار آسانی نیست. آب وهوای این منطقه خود یک مشکل اساسی بود: پتروپاولوفسک-کامچاتسکیی دقیقا روی همان عرض جغرافیایی قرار گرفته که منچستر و دوبلین قرار دارند، اما آب وهوا اینجا تا حدی سخت تر از بقیه نقاط هم عرض اروپای شمالی یا بخش های اروپایی روسیه است.

با در نظر گرفتن همه این شرایط و سختی ها، فرماندهان نظامی تصمیم گرفتند تمام بندر را تخلیه نمایند. در مدت زمان کوتاهی همه ساختمان ها تخلیه شدند و با ارزش ترین های آن ها ناپدید شدند. به اهالی شهر دستور داده شد هر چه زودتر از آنجا خارج شوند. آن ها درست قبل از حمله انتقام جویانه متحدان فرانسوی انگلیسی پیروز به ترک کامل شهر شدند.

پس از اتمام جنگ کریمین بازسازی دوباره شهر شروع شد. اما هم چنان، توسعه شهر به کندی پیش می رفت. سال ها، این شهر چون یک روستای کوچک بود با 40 یا 50 خانوار که به صورت پراکنده در طول ساحل قرار گرفته بودند. در کل، آنچه شهر را تا به امروز پابرجا نگه داشته، احتیاج دولت به یک بندر موقت برای نیروهای نظامی، تجارت و کشتی های تحقیقاتی بوده است. به همین علت است که در کمتر از یک قرن پیش (سال 1923) پتروپاولوفسک-کامچاتسکیی شهری کوچک با 3 خیابان و جمعیتی معادل 1500 نفر بود. فصل تازه دفتر تاریخ این شهر از سال 1928 با پیشرفت ماهیگیری و صنعتی در این منطقه شروع شد.

با چنین گذشته پرفراز و نشیبی به نظر نمی آید بناهای تاریخی چندانی در این شهر وجود داشته باشد. اما، با این حال، 28 بنای تاریخی در این شهر وجود دارد. در این میان اولین بنای تاریخی بخش های شرقی روسیه واقع شده است: بناهای یادبودی که برای ویتوس برینگ و الکسی چیریکوو ساهته شده بود و بعلاوه بنای یادبودی که به افتخار مبارزان شهر ساخته شده است واقع شده است. ساختمان های چوبی که در اوایل قرن 20 در اینجا ساخته شد هنوز در خیابان های شهر دیده می گردد و به عنوان بنای مذهبی از اهمیت بالایی برخوردار است.

با همه این حرف ها، تماشای های طبیعی شهر بسیار چشم نواز و خیره نماینده هستند. این شهر دقیقا در نزدیکی خلیج آواچا واقع شده است، بنابراین شهروندان می توانند از تماشا دریا و کشتی های بسیاری که از نقاط مختلف به آنجا می آیند لذت ببرند. مهم ترین خیابان شهر دقیقا در پایین تپه میشنایا واقع شده است. به علاوه، سه آتشفشان شهر را احاطه نموده اند ـ کوریاکسکی، آواچینسکی و کوزلسکی ـ این سه بخش مهمی از چشم انداز تماشای شهر را تشکیل می دهند.حالا نوبت شما است که از تماشا تصاویر پانورامای ما لذت ببرید.

تصاویر پانوراما

تور مجازی روزهای یکشنبه و چهارشنبه، ساعت 11:15 شب در خبرنگاران منتشر می گردد. برای دسترسی به مقاله های این بخش به صفحه اختصاصی تور مجازی مراجعه کنید.

برای ما درباره شهرها و مکان هایی که دوست دارید در بخش های بعدی تور مجازی ببینید بنویسید. مطمئن باشید نظرات و پبشنهادات شما برای ما بسیار ارزشمند است.

منبع: کجارو / airpano.com
انتشار: 16 بهمن 1400 بروزرسانی: 16 بهمن 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 9441

به "تور مجازی: پتروپاولوفسک ، کامچاتسکیی؛ بندری دیدنی در روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور مجازی: پتروپاولوفسک ، کامچاتسکیی؛ بندری دیدنی در روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید