تظاهرات مردم در داخل و خارج الجزایر، تحریم انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش مجله هاستفا، الجزایری ها در داخل و خارج این کشور در اعتراض به برگزاری انتخابات آینده ریاست جمهوری الجزایر تظاهرات کردند.

تظاهرات مردم در داخل و خارج الجزایر، تحریم انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، انتخابات ریاست جمهوری الجزایر پنجشنبه هفته جاری در سراسر این کشور برگزار می گردد. کمیته عالی انتخابات الجزایر اعلام نمود که فرایند رأی گیری از اتباع این کشور که مقیم خارج هستند، از شنبه (دیروز) آغاز و تا آخر هفته ادامه خواهد داشت؛ این در حالی است که بخش اعظمی از مردم الجزایر با برگزاری انتخابات مخالفند و معتقدند حضور عناصر وابسته به نظام بوتفلیقه درساختار قدرت سبب می گردد، این نظام بازتولید گردد. سه نفر از پنج نامزد انتخابات ریاست جمهوری الجزایر از وابستگان به نظام بوتفلیقه هستند.

جوانان مرکز استان البویره واقع در شمال الجزایر دیشب با تجمع در میدان شهدای بویره به سمت ساختمان استانداری حرکت کردند و شعارهایی درمحکومیت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ، دخالت بیگانگان در امور داخلی کشورشان و حمایت از آزادی الجزایری ها سردادند.

به نوشته روزنامه الجزایری الخبر الیومی، تظاهرات کنندگان اعلام نمودند از امروز اعتصاب سراسری بویره را فراخواهد گرفت و فقط داروخانه ها و مراکز درمانی از این اعتصاب مستثنا هستند. همچنین تظاهرات کنندگان بر ادامه تظاهرات مسالمت آمیز خود تأکید کردند.

الجزایری ها در چهل و دومین آدینه پیاپی در شهرهای مختلف این کشور به خیابان ها آمدند و علیه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و حضور عناصر وابسته به نظام بوتفلیقه در ساختار قدرت شعار دادند.

روزنامه الخبر الیومی نوشت: شهفرایندان بلعباس واقع در غرب الجزایر در شعارهای خود به صراحت اعلام نمودند که در انتخابات ریاست جمهوری شرکت نخواهند کرد. شهفرایندان بیجایه هم خواهان تغییرات بنیادین در ساختار قدرت شدند.

در همین حال، حزب اسلامگرای عدالت و توسعه الجزایر با حمایت از تظاهرات مردم در مخالفت با برگزاری انتخابات و حضور عناصر وابسته به نظام بوتفلیقه در قدرت اعلام نمود: این حزب در انتخابات ریاست جمهوری شرکت نخواهد کرد؛ چراکه تضمین های کافی برای انجام انتخاباتی شفاف و سالم وجود ندارد، آزادی بیان همچنان با محدودیت های زیادی روبرو است و سران نظام بوتفلیقه و احزاب وابسته به این نظام همچنان در قدرت و عرصه سیاسی کشور حضور دارند.

از سوی دیگر همزمان با آغاز رأی گیری از الجزایری های مقیم خارج کشور هزاران الجزایری دیروز با تجمع در برابر سفارتخانه و کنسولگری های این کشور علیه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری الجزایر شعار دادند.

تظاهرات کنندگان با حمل پرچم های الجزایر و در دست داشتن عکس های زندانیان سیاسی، در حمایت از تظاهرات مسالمت آمیز مردم کشورشان شعار دادند.

این تظاهرات در فرانسه و انگلستان تحت تدابیری امنیتی برگزار گردید. در این کشورها تعداد اندکی از الجزایری های سالخورده برای شرکت در انتخابات به مراکز دیپلماتیک کشورشان در پاریس و لندن مراجعه نموده بودند.

از سوی دیگر، رسانه های مصری اعلام نمودند: عملیات رأی گیری از الجزایری های مقیم این کشور در فضایی آزاد ادامه دارد.

24میلیون و 400هزار الجزایری دارای شرایط رأی دادن هستند که از این تعداد 914هزار نفر آنان در سایر کشورهای دنیا اقامت دارند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 1939

به "تظاهرات مردم در داخل و خارج الجزایر، تحریم انتخابات ریاست جمهوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرات مردم در داخل و خارج الجزایر، تحریم انتخابات ریاست جمهوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید