تخریب کاروانسرای تعیین التجار تکذیب شد

به گزارش مجله هاستفا، سرپرست معاونت میراث فرهنگی خوزستان با رد خبر منتشرشده در شبکه های اجتماعی درخصوص تخریب کاروانسرای مشخص التجار گفت: تخریب مربوط به دیوار بلوکی کنار ساختمان مشخص التجار بود.

تخریب کاروانسرای تعیین التجار تکذیب شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، محمدحسین ارسطوزاده سرپرست معاونت میراث فرهنگی خوزستان، یکشنبه 4 آذرماه 97 اظهار کرد: خبر منتشرشده در فضای مجازی در خصوص تخریب کاروانسرای مشخصالتجار نادرست است و این تخریب مربوط به دیوار بلوکیِ کنار ساختمان مشخص التجار است که اگرچه جزو عرصه این ساختمان است اما دارای ارزش تاریخی نیست.

او اضافه نمود: فرسودگی دیوار، بارندگی شب گذشته و فشار تانکری که در پشت دیوار بلوکی قرار داشت، هر سه از عوامل تخریب صبح امروز این دیوار بودند.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی خوزستان با اشاره به این که کاروانسرای مشخصالتجار در تملک بخش خصوصی است، بیان کرد: با مالک این ساختمان تماس گرفته شد و هماهنگی های لازم صورت گرفت تا به دلیل اینکه دیوار بلوکی در بخش ورودی کاروانسرای مشخصالتجار قرار گرفته است نسبت به بازسازی آن اقدام گردد.

او گفت: کاروانسرای مشخص التجار در چند نوبت مرمت شد و خطری از نظر ریزش این ساختمان را تهدید نمی کند؛ ضمن این که دو ماه پیش کار نورپردازی آن نیز به اتمام رسید و افتتاح شد.

در فضای مجازی خبری از تخریب کاروانسرای مشخص التجار یکی از آثار تاریخی مهم شهر اهواز منتشر شد که علت این تخریب نیز بارندگی های دو روز گذشته عنوان شده بود.

بنای مشخص التجار (خانه شیخ خزعل) مربوط به دوره قاجار و در اهواز، خیابان 24 متری، خیابان کاوه غربی، نبش اول واقع شده است. این اثر در تاریخ 20 آبان ماه 1377 با شمارهٔ ثبت 2158 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 30 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 27

به "تخریب کاروانسرای تعیین التجار تکذیب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخریب کاروانسرای تعیین التجار تکذیب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید