الاتحاد: مقدماتی جام جهانی به صورت رفت و برگشت است

به گزارش مجله هاستفا، روزنامه الاتحاد امارات با انتشار گزارشی از مذاکرات اخیر کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا گفت مسابقات مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی به صورت رفت و برگشت برگزار می شود.

الاتحاد: مقدماتی جام جهانی به صورت رفت و برگشت است

به گزارش خبرنگاران به نقل از تسنیم ، به نوشته روزنامه الاتحاد، فیفا و AFC تصمیم گرفتند مرحله سوم و نهایی دور انتخابی رقابت های جام جهانی در آسیا به صورت رفت و برگشت برگزار شود. مذاکرات دو طرف در روزهای گذشته ادامه داشته و در نهایت توافق لازم در این خصوص حاصل شده تا مسابقات مرحله نهایی در دو گروه 6 تیمی به صورت رفت و برگشت انجام شود.

بر این اساس طبق گزارش الاتحاد بعضی از شرکت های بازرگانی و حامیان مالی اعتراض خود را به شیوه برگزاری مسابقات متمرکز در ادوار گذشته اعلام کردند که زیان های مالی قابل توجهی به این شرکت ها وارد کرده است.

پیگیری های خبرنگار الاتحاد نشان می دهد سناریوهای متفاوتی در مذاکرات فیفا و AFC که به صورت غیرحضوری و آنلاین برگزار گشت مطرح شده تا در خصوص شرایط اضطراری موجود و ادامه بحران کرونا تصمیم گیری شود در حالی که هنوز بخش های زیادی از قاره آسیا زیر سایه این بیماری قرار دارند و قوانین سخت گیرانه ای در خصوص رفت و آمد و مسافرت های بین المللی خصوصا در بعضی از کشورهای شرق آسیا اجرا می شود.

به گفته منابع خاص روزنامه الاتحاد سناریوی برگزاری مسابقات به صورت متمرکز و در سه مقطع زمانی پیش از این مورد بررسی قرار گرفته بود اما اعتراض حامیان مالی و تمایل فیفا به بازگشت مسابقات به روال عادی همچنین ایجاد شرایط برابر برای تیم های شرکت کننده موجب شد در نهایت این طرح منتفی شود.

طبق آخرین تصمیم فیفا و AFC هر کشوری که به دلیل اجرای شرایط اضطراری سفر و موارد دیگر امکان میزبانی از حریف خودش را در رقابت ها نداشته باشد باید حداقل 10 روز پیش از تاریخ برگزاری مسابقه یک زمین بی طرف در کشورهای مجاور خودش یا هر کشور دیگری در آسیا را جهت برگزاری مسابقه معرفی کند.

گفتنی است قرعه کشی مسابقات مرحله نهایی دور مقدماتی جام جهانی در آسیا اول ماه ژولای، دهم تیرماه برگزار خواهد شد و 12 تیم حاضر در این مرحله در دو گروه 6 تیمی حریفان خود را می شناسند. تیم ملی ایران در سید اول این مسابقات قرار گرفته و سرگروه یکی از دو گروه خواهد بود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 8030

به "الاتحاد: مقدماتی جام جهانی به صورت رفت و برگشت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الاتحاد: مقدماتی جام جهانی به صورت رفت و برگشت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید