تاسیس 320 شرکت دانش بنیان و خلاق

به گزارش مجله هاستفا، خبرگزاری خبرنگاران- متخصصان و کارآفرینان ایرانی که بازگشتند تا در جامعه اثرگذار باشند، توانستند بیش از 320 شرکت دانش بنیان و خلاق در کشور راه اندازی نمایند و کسب و کاری فناورانه داشته باشند.

تاسیس 320 شرکت دانش بنیان و خلاق

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ تور کانادا بیشتر بدانید.

به گزارش خبرنگاران و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شکل گیری و تاسیس بیش از 320 شرکت دانش بنیان و فناور در کشور، یکی از دستاورد های اجرای برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور (connect.isti.ir) است. این برنامه به اسم یک پل ارتباطی میان توان و تخصص ایرانیان خارج از کشور و احتیاج ها و ظرفیت های داخل کشور طراحی و اجرا شده است.

متخصصان و کارآفرینان ایرانی که شرکت هایی در مرز دانش و فناوری های نوین راه اندازی کردند تا پاسخی باشند برای احتیاج های علمی و فناوری کشور. این طرح به همکاری بیش از یک هزار نفر با شرکت های دانش بنیان و خلاق هم منجر شده است. همه این کوشش ها منجر به انتفاع جامعه از خدماتی شده که احتیاجی فناورانه از آن ها را پاسخ داده است.

پلتفرم کانکت connect.isti.ir یکی از نماد های رشد شاخص های اکوسیستم فناوری و نوآوری در کشور است و توانسته بخش عظیم و مهمی از ظرفیت های علمی و تخصصی را بار دیگر به کشور بازگرداند و مرز های کشور را به روی ایرانیان مقیم دیگر کشور ها باز کند.

استفاده از ظرفیت علمی و حرفه ای متخصصان ایرانی خارج از کشور در مراکز علمی، فناوری و صنعتی کشور، ارتقای سطح علمی و حرفه ای پایگاه های میزبان، فراهم کردن شرایط مناسب برای توسعه فناوری های نوظهور و پیشرفته در کشور، ایجاد شرایط انتقال مهارت ها، روش ها و قابلیت های خدماتی نوین به وسیله متخصصان ایرانی خارج از کشور به داخل و یاری به تاسیس شرکت های فناور در حوزه های فناوری پیشرفته از جمله اهداف اجرای این برنامه است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 26 تیر 1400 بروزرسانی: 26 تیر 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 7972

به "تاسیس 320 شرکت دانش بنیان و خلاق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاسیس 320 شرکت دانش بنیان و خلاق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید