بیمه ها به ترویج فرهنگ استفاده از خدمات درمانی نگاه ویژه داشته باشند

به گزارش مجله هاستفا، نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: بیمه ها باید به آموزش و ترویج فرهنگ استفاده از خدمات بهداشتی و درمانی نگاه ویژه داشته باشند و از این طریق درمان و سلامت جامعه را مدیریت نمایند.

بیمه ها به ترویج فرهنگ استفاده از خدمات درمانی نگاه ویژه داشته باشند

به گزارش خبرنگاران، سید مهدی مقدسی در مراسم گرامیداشت هفته بیمه سلامت با بیان اینکه موضوع سلامت و جامعه سالم در همه جوامع جهان از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران از ابتدا به موضوع سلامت نگاه ویژه ای داشته است، اما گاها بعضی برنامه های بهداشتی و درمانی با فراز و فرودهایی همراه بوده اند و طی سالیان گذشته نیز نوسانات مالی کشور با نحوه برخورداری افراد تحت پوشش خدمات بهداشتی و درمانی تناسبی نداشته است.

وی با تاکید بر اینکه در مدت چند سال گذشته هزینه های درمانی به چالشی جدی برای خانواده ها تبدیل شده اند، گفت: طرح جامع سلامت کشور علیرغم همه مزایا و محاسنی که داشت با ایراداتی هم همراه بود و گاها با غفلت روبرو شد. خوشبختانه سازمان بیمه سلامت کشور با رویکرد اصلاحی خود درصدد بوده است که از منابع موجود استفاده بهتری صورت بگیرد و خدمات خود را به نسبت نیازمندی افراد ارائه دهد.

مقدسی مراقبت ها و اقدامات اجرا شده در سال گذشته را در حوزه بهداشت و درمان امیدوارنماینده عنوان نمود و اضافه کرد: اگرچه در سال گذشته از بعد اعتباری با مضایقی روبرو شدیم که بعضی از مراکز درمانی کشور را با مسائل عدیده ای روبرو کرد، اما در مجموع، روند قابل قبول و امیدوار نماینده ای در سال گذشته وجود داشت و نگاه مجلس شورای اسلامی به حوزه بهداشت و بیمه سلامت به عنوان یک ضرورت اجتناب ناپذیر مثبت بوده است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: مراکز بیمه ای باید با فرهنگ سازی کاری نمایند که متقاضیان بر حسب ضرورت، خدمات بگیرند و با توجه بیشتر به امر پیشگیری از هزینه های سنگین حوزه درمان جلوگیری نمایند. ترویج فرهنگ عمومی و ارائه آموزش های لازم به منظور فرهنگ سازی برای آحاد مختلف جامعه باید در صدر اولویت های کشور و مراکز بیمه ای کشور باشد؛ چرا که علیرغم اقدامات ارزنده ای که طی مدت گذشته اجرا شده است هنوز مردم هم طالب خدمات غیر ضروری هستند و این موضوع هزینه های زیادی را صرف موارد بی فایده می نماید.

وی بر کنترل هزینه های درمانی و ارائه خدمات لازم به افراد نیازمند و واقعی تاکید نمود و گفت: بیمه ها باید به طور کلی به آموزش و ترویج فرهنگ استفاده از خدمات بهداشتی و درمانی نگاه ویژه داشته باشند و از این طریق درمان و سلامت جامعه را مدیریت نمایند.

مقدسی تاکید نمود: ما هوشمندسازی را در همه جوانب جامعه انتظار داریم؛ چرا که تحقق این مهم می تواند در حوزه سلامت زمان تشخیص و درمان را کوتاه کند و در مجموع خدمات کیفی تری را به افراد ارائه دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 942

به "بیمه ها به ترویج فرهنگ استفاده از خدمات درمانی نگاه ویژه داشته باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیمه ها به ترویج فرهنگ استفاده از خدمات درمانی نگاه ویژه داشته باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید