روستای درک چابهار؛ جایی که کویر و دریا به هم می رسند

به گزارش مجله هاستفا، شاید شما هم جزو آن دسته از افرادی باشید که بعد از شنیدن نام درک تصویری از مکانی ناخوشایند برایتان تجلی گردد. در این مقاله از وب سایت خبرنگاران به شما این اطمینان را می دهیم که بعد از خواندن این مقاله و آشنایی با زیبایی های بی نظیر روستای درک، کاملا نظرتان تغییر خواهد نمود. خصوصا اگر از هواداران طبیعت، ساحل و دریا باشید.

روستای درک چابهار؛ جایی که کویر و دریا به هم می رسند

حتی ممکن است دوستانتان را ترغیب کنید که به درک بروند!

  • تور چابهار
  • هتل چابهار
  • بلیط چابهار

اینجا، همان جایی است که دریای عمان به اقیانوس هند می رسد. تقابل صخره های بلند و سنگی و درخت های نخل با دریا، مناظری می سازند که نظیر ندارند. مهم ترین تماشای روستای درک تقابل ماسه های داغ و سوزان کویری با آغوش باز دریاست. یکی شدن کویر و دریا، یکی از خاص ترین پدیده های طبیعی است که تنها در مکان های انگشت شماری از جهان دیده می گردد.

تماشا طلوع و غروب آفتاب را حتما در برنامه تان قرار دهید.

یکی دیگر از جاذبه های روستای درک، تماشای ساحل شنی، ساحل ماسه ای و ساحل مرجانی در کنار همدیگر است. اگر هوادار درمان های طبیعی هستید، می توانید از ماسه های سفید ساحل درک برای درمان دردهای ماهیچه ای بهره ببرید.

درک یا مریخ؟

یکی دیگر از جاذبه های روستای درک، پدیده زمین شناسی ای زیبا و نادر به نام کوه های مریخی است. این کوه ها در اثر فرسایش باد و خاک به وجود آمده اند. کوه های مریخی یا کوه های مینیاتوری، چشم انداز ای تماشای به این منطقه ها داده اند که شباهت زیادی با تصاویری که از مریخ به دست ما رسیده، دارند.

  • هتل لیپار چابهار
  • هتل فردوس چابهار
  • هتل لاله چابهار

اقامت در روستای درک

متاسفانه یا خوشبختانه، روستای درک، هنوز برای بسیاری از گردشگر ها، ناشناخته مانده، به همین علت هنوز جزو منطقه ها بکر و دست نخورده، به جای مانده است. اگر قصد اقامت چند روزه در این روستا را دارید، حتما هماهنگی های لازم برای اجاره اقامتگاه در روستای درک چابهار را، قبل از سفر انجام دهید.

اقامتگاه های بومی زیادی در این منطقه به وسیله ساکنین روستای درک دایر شده اند که در طی این سال ها، یاری زیادی به اقتصاد این روستا نموده است.با وجود اینکه هنوز در این روستا رستورانی وجود ندارد، اما بسیاری از این اقامتگاه ها، برای شما تمامی وعده های غذایی را هم فراهم می نمایند. توصیه می کنیم حتما طعم خوشمزه ماهی شوریده را در این روستا امتحان کنید.

  • هتل گراناز چابهار
  • هتل شاهان چابهار
  • هتل شوهاز چابهار

با وجود اینکه امکانات رفاهی در این روستا بسیار محدود است، اما مردم خونگرم و میهمان نواز روستای درک، باعث می گردد تا این کمبودها را به کلی فراموش کنید.

قبل از اقامت در روستای درک، به یاد داشته باشید که فاصله این روستا از پمپ بنزین و فروشگاه ها کمی زیاد است، پس از قبل، موارد مورد نیازتان را تهیه کنید تا به مشکل برنخورید.

اگر هم اهل کمپینگ و چادر زدن هستید، کمپینگ و اقامت در چادر، در کویر زیبای درک و تماشای آسمان پرستاره کویری، سفرتان را خاطره انگیز می نماید. یادتان باشد که بعد از انتها کمپینگ، زباله ای را در طبیعت رها نکنید و تا جای ممکن به طبیعت آسیب نرسانید.

رمل های شنی بلند در کنار ساحل گسترده درک، برای کسانی که به سفر با ماشین های آفرود علاقه دارند، بسیار مجذوب کننده خواهد بود.

برترین زمان برای سفر به روستای درک

همانطور که خواندید، روستای درک چابهار، در استان سیستان و بلوچستان واقع شده است. این استان، یکی از گرم ترین استان های ایران است. هوای بارانی به ندرت در این منطقه دیده می گردد، اما بجز فصل تابستان، باقی روزهای سال، آب و هوایی بهاری دارد و علتش بادهای خنکی است که از سمت اقیانوس هند می وزد. اواسط پاییز تا اوایل بهار، برترین زمان برای سفر به روستای درک است.

بومیان روستای درک

مردم روستای درک، از قوم بلوچ هستند و به زبان بلوچی صحبت می نمایند. زنان و مردان این روستا، غالبا پوشش بلوچی دارند. پارچه های زیبا و رنگارنگ لباس زنان بلوچی که با هنر سوزن دوزی بلوچی تزیین شده، واقعا زیبا و چشم نواز است. مردان، عموما لباس های سفید و شلوارهای لیفه دار می پوشند.

روستای درک، درست است که جزو یکی از محروم ترین منطقه ها ایران به شمار می آید اما با توسعه گردشگری در این منطقه و رونق کسب و کارهای محلی، می تواند به یکی از مهم ترین قطب های گردشگری ایران تبدیل گردد.

در ادامه بخوانید: زیباترین روستاهای ایران؛ سفر به طبیعتی بکر و دل انگیز

منبع: علی بابا
انتشار: 19 مهر 1403 بروزرسانی: 19 مهر 1403 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 13187

به "روستای درک چابهار؛ جایی که کویر و دریا به هم می رسند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روستای درک چابهار؛ جایی که کویر و دریا به هم می رسند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید