بیشتر از 10 قاشق برنج نخورید

به گزارش مجله هاستفا، سبک زندگی نادرست و تغذیه نامناسب نقش به سزایی در ابتلای افراد به دیابت دارد به همین دلیل باید به توصیه های اجرا شده در این خصوص توجه گردد.

بیشتر از 10 قاشق برنج نخورید

به گزارش، یک متخصص تغذیه گفت: مصرف زیاد نان و غلات مهمترین عامل چاقی مردم ایران است به همین دلیل باید در جهت کاهش مصرف آن ها و جایگزینی سبزیجات گام برداریم.

فرزانه شکیبافر در همایش روز جهانی دیابت که امروز دوشنبه 20 آبان در سالن شهیدان نژادفلاح کرج برگزار گردید، با اشاره به اینکه تغذیه مهمترین عامل برای پیشگیری و کنترل بیماری دیابت است، اظهار کرد: تغذیه غیر صحیح باعث چاقی می گردد و چاقی نیز مقاومت فرد در مقابل انسولین را افزایش می دهد.

وی ادامه داد: سبک زندگی نادرست و تغذیه نامناسب نقش به سزایی در ابتلای افراد به دیابت دارد به همین دلیل باید به توصیه های انجام شده در این خصوص توجه گردد.

شکیبافر شرح داد: مصرف زیاد نان و غلات مهمترین عامل چاقی مردم ایران است به همین دلیل باید در جهت کاهش مصرف آن ها و جایگزینی سبزیجات گام برداریم.

وی اضافه کرد: اگر فرد روزانه 10 قاشق برنج و به اندازه دو کف دست نان مصرف کند احتیاج بدنش به کربوهیدرات رفع می گردد و مصرف بیش از آن باعث ایجاد زمینه ابتلا به چاقی است.

این متخصص تغذیه به اهمیت آموزش در پیشگیری و کنترل دیابت اشاره نمود و ادامه داد: از ابتدای سال تا کنون 30 هزار نفر در دوره های سه روزه کنترل دیابت شرکت نموده اند.

وی اضافه کرد: دیابت سال ها با فرد مبتلا زندگی می نماید به همین دلیل نحوه کنترل آن نقش به سزایی در جلوگیری ابتلای فرد دیابتی به سایر بیماری ها از جمله نارسایی های کلیوی، بیماری های چشمی و.. دارد.

وی گفت: متاسفانه بیمه هزینه های دوره های آموزشی پیشگیری و کنترل دیابت را تقبل نمی نماید و همین استقبال مردم از این دوره ها را تا حدودی کاهش می دهد.

شکیبافر شرح داد: هزینه دیالیز، عمل قلب و هزینه هایی که برای عوارض دیابت می گردد ده ها برابر هزینه این دوره های آموزشی است به همین دلیل مردم نباید از کنار این دوره ها به سادگی عبور نمایند و در کنار هزینه های دیگر زندگی یک بار هزینه شرکت در این دوره ها را پرداخت نمایند.

منبع : ایسنا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 1486

به "بیشتر از 10 قاشق برنج نخورید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیشتر از 10 قاشق برنج نخورید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید