به دنبال افزایش تعاملات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی با دنیا هستیم

به گزارش مجله هاستفا، خبرنگاران/کرماناستاندار کرمان، بدست آوردن ایده های منجر به افزایش تعاملات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی با این استان را یکی از اهداف حضور سفرا و رایزنان اقتصادی 15 کشور دنیا در استان کرمان برشمرد و گفت: قدمت شهرستان سیرجان به دوره هخامنشیان (3 هزار سال قبل از میلاد مسیح) برمی گردد و حتی در تاریخ شهرستان سیرجان مدتها بعنوان مرکز استان کرمان مطرح بوده است.

به دنبال افزایش تعاملات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی با دنیا هستیم

به گزارش خبرنگاران، محمدجواد فدایی شامگاه هشتم آبان ماه در جشنواره گلیم و پسته استان کرمان با حضور معاون مالی وزارت امور خارجه، سفرا و رایزن های مالی کشورهای مختلف جهان، گفت: در راستای این سفر اهداف مختلفی منظور شده که نخستین آن بحث گردشگری و آشنایی کشورهای خارجی با تاریخ، فرهنگ، اقتصاد و امکانات این خطه پهناور از ایران بوده است.

وی بدست آوردن ایده های منجر به افزایش تعاملات فرهنگی، اجتماعی و مالی با این استان را یکی دیگر از اهداف حضور سفرا و رایزنان مالی 15 کشور جهان در استان کرمان برشمرد و در ادامه به قدمت شهرستان سیرجان اشاره کرد و افزود: قدمت شهرستان سیرجان به دوره هخامنشیان (3 هزار سال قبل از میلاد مسیح) برمی شود و حتی در تاریخ شهرستان سیرجان مدتها بعنوان مرکز استان کرمان مطرح بوده است.

فدایی ادامه داد: شهرستان سیرجان ظرفیت های معدنی خوبی دارد به گونه ای که 21 درصد معاون کشور در سیرجان بوده که مهمترین معدن این شهرستان نیز گل گهر است که سالانه 22 میلیون تن کنسانتره، 14 میلیون تن گندله و 2.6 میلیون تن آهن اسفنجی در این منطقعه معدنی و صنعتی تولید می شود.

استاندار کرمان با اشاره به وجود منطقه آزاد مالی در شهرستان سیرجان شرح داد: به لحاظ قانون، کشورهای خارجی می توانند از مناطق آزاد مالی بدون تشریفات گمرکی کالاهای خود را به خارج از کشور صادر کنند که این موضوع سبب می شود شهرستان سیرجان منطقه ویژه ای برای بحث صادرات باشد ضمن آنکه باید از نیروی متخصص و امکانات این منطقه برای توسعه این منطقه و افزایش تعاملات با کشورهای دیگر نیز استفاده کرد.

وی با بیان این مطلب که 10 درصد دانشجویان و 6 درصد اعضای هیات علمی استان کرمان در این شهرستان وجود دارند، ادامه داد: آثار تاریخی متعددی نیز در این شهرستان وجود دارد ضمن آنکه اخیر گلیم شیرچه پیج این منطقه نیز به ثبت جهانی رسیده است.

فدایی از پروژه های در دست اجرای شهرستان سیرجان نیز سخن به میان آورد و شرح داد: یکی از پروژه های بزرگ در دست اجرا در این منطقه بحث شیرین کردن آب خلیج فارس و انتقال آب به صنایع این شهرستان است که خوشبختانه با تامین مالی خوب این پروژه هم اکنون با سرعت مناسبی در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگاران،شهباز حسن پور کننده مردم سیرجان و بردسیر در خانه ملت نیز در این مراسم از امنیت بسیار خوب استان کرمان در سال های اخیر سخن به میان آورد و گفت: استان کرمان با فاصله یک هزار کیلومتری از مرکز کشور، امروز در اوج امنیت کامل به سر می برد که این موضوع با توجه به اتفاقات سال های گذشته در منطقه نشان دهنده اقتدار جمهوری اسلامی ایران است.

وی با تاکید برآنکه در اوج تحریم ها بزرگترین کارخانجات در ایران افتتاح می شوند، بیان نمود: در آینده نزدیک نیز یک طرح بزرگ در شهرستان سیرجان با حضور رییس جمهور افتتاح خواهد شد.

کننده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروز بیش از ده ها کشور جهان در شهرستان سیرجان در حال فعالیت هستند و این شهرستان با بسیاری از کشورهای جهان مراودات مالی دارد، به وضعیت صنعت و معدن شهرستان سیرجان نیز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با اقدامات اجرا شده در سنوات گذشته، امروز زنجیره فولاد در سیرجان تکمیل شده و به جرات می توان بیان نمود سیرجان در اوج قله پیشرفت قرار گرفته است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 1169

به "به دنبال افزایش تعاملات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی با دنیا هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به دنبال افزایش تعاملات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی با دنیا هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید