بهره برداری از طرح آبیاری دشت سیستان هم زمان با سفر رئیس جمهوری

به گزارش مجله هاستفا، استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بهره برداری بخشی از طرح بزرگ آبیاری نوین دشت سیستان هم زمان با سفر چند ماه آینده رئیس جمهوری به این استان شروع می گردد و تسریع اجرای این پروژه براساس برنامه زمان بندی ضرورت دارد.

بهره برداری از طرح آبیاری دشت سیستان هم زمان با سفر رئیس جمهوری

به گزارش خبرنگاران، احمدعلی موهبتی با بیان این مطلب اظهار کرد: علاوه بر موضوع بهره برداری از این پروژه بزرگ در سفر رئیس جمهوری، کشاورزان منطقه نیز با توجه به نزدیکی آغاز فصل کشت، خواستار رهاسازی آب در شبکه هستند. بنابراین شتاب بخشی به اجرای باقیمانده تعهدات این پروژه را خواستاریم.

وی با بیان این که عملیات طرح 46 هزار هکتاری دشت سیستان پیشرفت خوبی دارد، اضافه نمود: با مطالعه و طراحی 3 مقوله نظام بهره برداری، شیوه آبیاری و الگوی کشت این طرح کامل و آماده بهره برداری می گردد.

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر ارزشمندی و ضرورت بهره برداری درست از منابع آبی ذخیره شده گفت: تحت هیچ شرایطی با رهاسازی آب در کانال ها و شیوه سنتی انتقال آب که هدررفت منابع را دربر دارد، موافق نیستیم. وی از وزیر جهاد کشاورزی خواست در مورد آماده سازی شبکه و قرار دریافت آن در اختیار مردم در موعد مقرر کوشش گردد. موهبتی همچنین به تشریح مسائل و دیدگاه ها و خواسته های کشاورزان و بهره برداران این طرح پرداخت.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 16 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 262

به "بهره برداری از طرح آبیاری دشت سیستان هم زمان با سفر رئیس جمهوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره برداری از طرح آبیاری دشت سیستان هم زمان با سفر رئیس جمهوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید