بهترین خاطره ام پیروزی مقابل آلمان در لیگ جهانی والیبال بود

به گزارش مجله هاستفا، خبرنگاران/اصفهان دریافت کننده قدرتی تیم والیبال سپاهان اصفهان گفت: به پست پشت خط زن علاقه زیادی داشتم و در آن نیز پیروز بودم اما پس از سه سال بودن در تیم ملی به دلیل شرایط قدی و مشورت مربیان عظیم تغییر پست دادم.

بهترین خاطره ام پیروزی مقابل آلمان در لیگ جهانی والیبال بود

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

علیرضا مباشری، دریافت کننده قدرتی تیم والیبال سپاهان اصفهان در گفت وگوی خود با خبرنگاران از روزهایی می گوید که در خانه مانده است تا اطرافیان را نیز تشویق به این کار کند؛ از فراز و نشیب هایی که تا این مرحله از زندگی ورزشی اش داشته و حالا به قول خودش به عنوان یک ورزشکار حرفه ای باید رفتاری حرفه ای داشته باشد.

- والیبال را از کجا شروع کردید؟

والیبال را از مدرسه ای که پدرم مدیر آن بود، شروع کردم و پس از آن با یاری آقای نیمافر که آن موقع مربی تیم فولاد مبارکه سپاهان بود، ورزش من باشگاهی شد. بعد از انحلال سپاهان به شهرداری اصفهان رفتم که رجالی هدایت آن را بر عهده داشت و در آنجا ادامه جهت دادم.

- وبعد از آن ...

اولین حضورم در سوپر لیگ سال 84 در تیم ذوب آهن با یک مربی صربستانی بود. پس از آن با تیم هیئت والیبال شهرستان اصفهان در مسابقات حاضر شدم و بعد از آن به دلیل نبود تیم های اصفهانی در لیگ به کرمان رفتم و با نماینده این استان قهرمان لیگ دسته یک شدیم. بلافاصله در تیم سیرجان به خدمت گرفته شدم و سه سال نیز در تیم بانک کشاورزی بازی کردم. سال 2011 همزمان با ورود ولاسکو به ایران من در تیم یزد بازی می کردم و اولین دعوت از من به تیم ملی ایران از طرف ایشان شکل گرفت.

- حضور خود را در تیم ملی چگونه دیدید؟

افتخار حضور ملاقاتهای مقدماتی لیگ جهانی را با آقای ولاسکو در چین دارم. به خاطر مصدومیت مچ دستم یک سال از میادین والیبال دور بودم و در سال 2013 در سالن 12 هزار نفری آزادی در مسابقات لیگ جهانی در مقابل صربستان به میدان رفتم و ایتالیا را نیز در خانه خود شکست دادیم و روزهای شروع قدرت نمایی ورزش والیبال در ایران بود، در تیم ملی با کشورهای عظیم و قدرتمند در والیبال مسابقه دادیم.

همزمان در این مدت در تیم های میزان مشهد، پیشگامان یزد و بانک سرمایه که دو سال با آن تیم قرمان لیگ برتر شدیم بازی می کردم، پس از آن حضور در شهرداری تبریز را نیز تجربه کردم.

در دوره مربیگری کواچ و پس از آن لوزانو در کنار امیرغفور و محمدجواد معنوی نژاد در ملاقات با امریکا قرار گرفتیم. بهترین خاطره پیروزی من در برابر آلمان در لیگ جهانی و برد سه بر صفر در ایران بود که همواره از آن یاد خواهم کرد.

- و فکر می کنید تا چه زمانی می توانید بازی کنید؟

فرایند بازی من طبق آمار آنالیزور تیم و تجزیه و تحلیل دیگر مربیان عملکرد قابل ملاحظه ای داشته است.

من به این اعتقاد دارم که در اوج ماندن، فقط به قدرت ذهن بستگی دارد. من در مقطع هدایت در حال یادگیری والیبال بودم و امیر حسینی در تیم ملی بازی می کرد. پس از سال ها هم تیمی من در شهرداری تبریز شد و سال جاری نیز ایشان پاسور تیم دوم جدول لیگ برتر بودند. ماندن در اوج عملکرد و اجرا، قدرت ذهن و مغز را نمی توان انکار کرد. ضمناً اینکه هرچه یک بازیکن عظیم تر می گردد بیشتر سعی می نماید برای بدن خود وقت بگذارد، بیشتر فکر کند و بیشتر رفتار حرفه ای داشته باشد.

- با سپاهان و در اصفهان چگونه گذشت؟

حس خیلی خوبی بود و من این حس را تجربه ننموده بودم. چون دو سال اول بازی که من در اصفهان بودم، تجربه بازی خارج از اصفهان یعنی شهر خودم را نداشتم. وقتی مجددا برای شهرم بازی کردم، دیدم که زمان برای استراحت و در منزل بودن بیشتر پیدا می کنی و ابتدای هفته را با خستگی تمرین شروع نمی کنی. اگر پدر و مادر خودم و خانواده همسرم این همه یار و یاورم نبودند و انگیزه و انرژی به من نمی دادند، نمی توانستم در تمام این سال ها بازی کنم. از همسرم و خانواده هایمان سپاسگزارم که همراهی شان برایم قوت قلبی بود. من ورزش حرفه ایم را مدیون آن ها هستم.

- اگر پست ورزشی خود را به سلیقه انتخاب می کردید، چه پستی را دوست داشتید؟

من به پست پشت خط زن علاقه زیادی داشتم و در آن نیز پیروز بودم؛ اما پس از سه سال بودن در تیم ملی به دلیل شرایط قدی و مشورت مربیان عظیم تغییر پست دادم، ولی همچنان از پستِ قُطر پاس لذت می برم.

- حال که صحبت از تمرین شد روزها را چگونه سپری می کنید؟

با توجه به الزام ماندن در خانه بخاطر پیشگیری از ابتلا به کرونا، من هم مانند بقیه در خانه ورزش می کنم و با لوازم ورزشی مانند؛ دمبل، تی آرایکس و ... سعی می کنم در کنار تغذیه مناسب بدنم را آماده نگه دارم.

- به عنوان یک الگو چقدر اطرافیان را تشویق به حضور در منزل نموده اید؟

من خودم حتی الامکان بیرون نمی روم و در فضای مجازی هم با گذاشتن پست های انگیزشی و حتی به اشتراک گذاشتن مطالبی در ارتباط با انتقال این ویروس و دستورالعمل های وزارت بهداشت و ... سعی می کنم طرفداران و اطرافیانم را به ماندن در خانه تشویق کنم چراکه خارج شدن هر کدام از ما از منزل باعث ایجاد خلل در سیستم پیشگیری خواهد شد. هیچ کس نمی تواند، مدعی گردد که من کرونا ندارم و بقیه دارند. واقعا قابل تشخیص نیست پس در این اوضاع و شرایط باید در خانه بمانیم. به خصوص با توجه به اینکه اصفهان از لحاظ موقعیت جغرافیایی در مرکز ایران واقع شده است و راه گذر استان های شمالی به جنوب و حتی شرق به غرب و بالعکس است و نمی توان، مانند استان مازندران دروازه های شهر را بست.

بعضی از دوستانم در بیمارستان های اصفهان در حال خدمت رسانی به مردم هستند و می دانم که بیمارستان ها متاسفانه تحت الشعاع این مسافرت ها قرار گرفته و می گیرند.

- صحبت آخر؟

به هم تیمی هایم خسته نباشید، می گویم و از بازیکنان بومی و غیربومی برای بودن در کنارمان تشکر می کنم و همچنین از کادر فنی و باشگاه سپاسگزارم به خاطر شکیبا و حمایتشان. من تجربه بازی در باشگاه های مختلفی را داشتم و سپاهان تنها باشگاهی بود که پس از شکست هایمان نیز حضور کادر فنی و حتی آقای تابش در رختکن باعث دلگرمی بازیکنان می شد. امیدوارم این فرایند ادامه دار باشد و درخشش تیم سپاهان را در سال های بعد نیز ببینیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 3240

به "بهترین خاطره ام پیروزی مقابل آلمان در لیگ جهانی والیبال بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین خاطره ام پیروزی مقابل آلمان در لیگ جهانی والیبال بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید