بخشی از درآمد های معاونت پژوهشی دانشگاه ایلام به وسیله منابع خارجی تامین می گردد

به گزارش مجله هاستفا، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ایلام گفت: با توجه به اینکه بودجه اختصاص یافته به معاونت پژوهش دانشگاه کفاف تامین احتیاج های این بخش را نمی دهد، بخشی از درآمد های این معاونت را از محل منابع خارجی تامین می کنیم.

بخشی از درآمد های معاونت پژوهشی دانشگاه ایلام به وسیله منابع خارجی تامین می گردد

حسین مهدی زاده، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ایلام در تبادل نظر با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، با اشاره به بودجه پژوهشی این دانشگاه گفت: طبق مصوباتی که صادر شده باید 12 درصد از کل اعتبارات دانشگاه ایلام به بخش پژوهش اختصاص پیدا کند، اما این رقم به طور کامل به این بخش اختصاص پیدا نمی کند و این مسئله باعث ایجاد مشکلاتی در فرایند اجرایی فعالیت های پژوهشی دانشگاه ایلام می گردد.

مهدی زاده افزود: آنچه معین است، اعتبارات بودجه ای، هر ساله به شکل صحیحی به دانشگاه اختصاص پیدا نمی کند و با اینکه 12 درصد برای بخش پژوهشی تصویب شده، اما این میزان به طور کامل از سوی وزارت علوم در اختیار دانشگاه قرار نمی گیرد و این مسئله راضی کننده، نیست هر چند که باید طبق برآورد های انجام شده، 15 درصد به بخش پژوهش اختصاص پیدا کند، اما در مصوبات این میزان، 12 درصد معین شده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ایلام ادامه داد: عدم اختصاص کامل این بودجه باعث می گردد، قدرت خرید منابع پژوهشی دانشگاه کاهش پیدا کند و نتوانیم بسیاری از منابع را به درستی تامین کنیم تا در حوزه فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی مورد استفاده قرار گیرند.

وی بیان نمود: از این رو، همیشه معاونت پژوهشی دانشگاه ایلام همچون سایر دانشگاه ها در زمینه خرید مواد شیمیایی و تجهیزات دچار مشکل است و بودجه اختصاص یافته که کمتر از حد نرمال است، کفاف نمی دهد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ایلام ابراز کرد: برای جبران این کمبودها، بخشی از درآمد های معاونت را در بخش پژوهشی به وسیله منابع خارجی تامین می کنیم و سعی داریم همیشه قرارداد هایی را به انعقاد برسانیم که از محل آن ها، کمبود بودجه معاونت پژوهشی جبران گردد و اعتبارات لازم برای خرید تجهیزات تامین شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 3386

به "بخشی از درآمد های معاونت پژوهشی دانشگاه ایلام به وسیله منابع خارجی تامین می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بخشی از درآمد های معاونت پژوهشی دانشگاه ایلام به وسیله منابع خارجی تامین می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید