باید هر کاری می توانیم انجام دهیم تا مذاکرات برگزیت به نتیجه برسد

به گزارش مجله هاستفا، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، شارل میشل رئیس شورای اورپا امروز یکشنبه در واکنش به توافق بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس و اورزلا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا برای تمدید ضرب الاجل مذاکرات برگزیت، گفت: باید هر کاری می توانیم انجام دهیم تا این گفتگوها به نتیجه برسد.

باید هر کاری می توانیم انجام دهیم تا مذاکرات برگزیت به نتیجه برسد

ساعتی قبل، رئیس کمیسیون اروپا و نخست وزیر انگلیس با صدور بیانیه ای مشترک از توافق بروکسل و لندن برای تمدید ضرب الاجل مذاکرات مربوط به برگزیت خبر داده بودند.

بر اساس این گزارش، بعد از پیشرفت در مذاکرات تجاری میان اتحادیه اروپا و انگلیس، جانسون و فون در لاین در بیانیه ای اعلام کردند این مذاکرات در بروکسل ادامه خواهد یافت.

در این بیانیه مشترک آمده است: امروز صبح تماس تلفنی مفیدی داشتیم. موضوعات مهم حل نشده را مورد بحث قرار دادیم. تیم های مذاکره نماینده ما طی روزهای اخیر شبانه روز فعالیت کردند. علی رغم خستگی ناشی از تقریباً یک سال مذاکره، و با این وجود که ضرب الاجل ها بارها خاتمه یافته اند، فکر می کنیم در این مرحله باید کوشش ها را برای دستیابی به توافق ادامه دهیم.

لندن و بروکسل در ادامه اعلام کردند: بنابراین به مذاکره نمایندگان خود ماموریت داده ایم مذاکرات را ادامه دهند تا ببینیم حتی در این مرحله دیرهنگام توافقی حاصل خواهد شد.

با وجود آنکه دوران انتقالی برگزیت تا کمتر از سه هفته دیگر، 31 دسامبر، خاتمه می یابد، اما همچنان بین میشل بارنیه، مذاکره نماینده اتحادیه اروپا و دولت جانسون در خصوص آینده تجارت دو طرف، توافقی به دست نیامده است.

اگر لندن و بروکسل تا تاریخ 31 دسامبر به توافق تجاری ویژه ای نرسند، پس از آن تاریخ، مجبور خواهند بود مطابق قوانین سازمان تجارت جهانی رفتار نمایند. این موضوع باعث اعمال تعرفه هایی می گردد که خود منجر به افزایش قیمت کالاهای وارداتی و صادراتی دو طرف خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 بهمن 1399 بروزرسانی: 4 بهمن 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 6179

به "باید هر کاری می توانیم انجام دهیم تا مذاکرات برگزیت به نتیجه برسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باید هر کاری می توانیم انجام دهیم تا مذاکرات برگزیت به نتیجه برسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید