بازار زرگری یزد بازسازی شد

به گزارش مجله هاستفا، معاون میراث فرهنگی استان یزد گفت: قسمت های آسیب دیده از سقف بازار زرگری یزد بازسازی و بازسازی شد.

بازار زرگری یزد بازسازی شد

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد، علی اصغر صمدیانی روز یکشنبه 22 اردیبهشت ماه 99 با اعلام این خبر گفت: بخش های آسیب دیده از سقف این بازار قاجاری بازسازی و بهسازی شد.

او با بیان اینکه بازسازی بناهای تاریخی به منظور حفاظت و پیشگیری از آسیب و تخریب آن ها انجام می گردد، اضافه نمود: بازار زرگری یکی از بازارهای قدیمی و البته پررونق یزد است که در بخش شمالی خیابان قیام (روبه روی مجموعه امیرچخماق) واقع شده است.

معاون میراث فرهنگی یزد گفت: این بازار 94 متر طول و سه متر عرض دارد و دارای سقفی با ارتفاع شش متر به صورت طاق و تویزه با قوس های هلالی و جناقی است. در طاق بازار نورگیرهایی دیده می گردد و در وسط راسته بازار نیز بخشی به صورت طاق آهنگ وجود دارد.

بازار زرگری یکی از راسته های تشکیل دهنده مجموعه بازار خان یزد است که غالباً مغازه های طلافروشی و زرگری در این راسته به چشم می خورد. این بنای ارزشمند در نهم اردیبهشت ماه 1382 به شمارهٔ 8527 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 6 خرداد 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 3489

به "بازار زرگری یزد بازسازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار زرگری یزد بازسازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید