بازارچه صنایع دستی و تولیدات صاحبان مشاغل خانگی در بازار بزرگ لارستان افتتاح شد

به گزارش مجله هاستفا، معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان از افتتاح بازارچه صنایع دستی و تولیدات صاحبان مشاغل خانگی در بازار بزرگ لارستان اطلاع داد.

بازارچه صنایع دستی و تولیدات صاحبان مشاغل خانگی در بازار بزرگ لارستان افتتاح شد

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس، جلیل حسنی، فرماندار ویژه لارستان شامگاه 18 مهرماه 1400 بابیان اینکه مشاغل خانگی یکی از ضرورت های موردنیاز برای کارآفرینی و اشتغال زایی است و بخش عمده ای از حوزه کسب وکارها را در کشورهای پیشرفته تشکیل می دهند، اظهار کرد: ازآنجاکه فرهنگ سازی کارآفرینانه می تواند این کسب وکارها را به سوی پایداری سوق دهد، بنابراین باید با فرهنگ سازی مطلوب و بهینه، شرایط پایداری برای این نوع مشاغل در منطقه ایجاد کرد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان با اشاره به راه اندازی بازارچه صنایع دستی و نمایشگاه صاحبان مشاغل خانگی در لارستان و ورود جمعی از ادارات شهرستان به این طرح گفت: امیدواریم سهم این دسته شغل ها در توسعه مالی شهرستان بیشتر گردد و شاهد حضور کسب وکارهای خانگی در بازارهای محلی باشیم.

محمدابراهیم کیان، مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لارستان در رابطه با برپایی این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه به همت دفتر امور بانوان فرمانداری و همکاری هیئت امنا بازار بزرگ لارستان باهدف حمایت از هنرمندان صنایع دستی و تلاشگران حوزه مشاغل خانگی و غذایی خسارت دیده از بیماری کرونا شهرستان برپاشده است.

او اضافه نمود: در این نمایشگاه 75 نفر از صاحبان مشاغل خانگی و هنرمندان صنایع دستی از شهرستان های لارستان و اوز حضور دارند و دست ساخته های خود را در معرض دید علاقه مندان و بازدیدنمایندگان قراردادند.

مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لارستان ادامه داد: در بخش صنایع دستی این نمایشگاه غرفه های گلیم بافی، خوس بافی، حصیربافی، کار با چرم، نمدبافی، تابلوهای نقاشی، کار روی سفال، کار با چوب، دوخت لباس، گل های چینی، گل های تزیینی، صنایع چوبی، ست آشپزخانه و بدلیجات فعالیت می نمایند و در بخش مواد غذایی نیز خرما و انواع فراورده های آن، انواع نان و ترشیجات و شیرینی های محلی، انواع دسر و کیک های خانگی، فرآورده های لبنی، سبزی خشک و تازه انواع جوانه ها و انواع محصولات فرهنگی و نمایشگاه کتاب و غیره به فروش می رسد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 15 آبان 1400 بروزرسانی: 15 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 8961

به "بازارچه صنایع دستی و تولیدات صاحبان مشاغل خانگی در بازار بزرگ لارستان افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازارچه صنایع دستی و تولیدات صاحبان مشاغل خانگی در بازار بزرگ لارستان افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید