اوایل پاییز فراوری 3میلیون دوز واکسن در ماه شروع می گردد

به گزارش مجله هاستفا، مدیر فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونای پاستوکووک با بیان این که پیگیری راه اندازی خط فراوری صنعتی این واکسن به طور جدی در حال اجرا است،گفت: در اوایل پاییز این خط فراوری با ظرفیت فراوری اسمی سه میلیون دوز در ماه راه اندازی خواهد شد.

اوایل پاییز فراوری 3میلیون دوز واکسن در ماه شروع می گردد

احسان مصطفوی در گفت و گو با خبرنگاران از ورود محدود واکسن پاستوکووک به چرخه واکسیناسیون عمومی کشور اطلاع داد و اضافه کرد: تا به امروز 130 هزار دوز از این واکسن در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته و تزریق شده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا گزارش هایی مبنی بر ابتلای افراد به کرونا پس از تزریق واکسن پاستوکووک دریافت نموده اند یا خیر، شرح داد: ما اطلاعاتی در این رابطه نداریم اما در عین حال هنوز دو هفته از تزریق دوم این واکسن که زمان مطلوب اثربخشی محسوب می گردد، نگذشته است.

واکسن کرونای پاستوکووک محصول مشترک انستیتو پاستور ایران و موسسه فینلای کوباست که در این کشور با نام سوبرانا خوانده می گردد. پیش از این و در تیرماه، علیرضا بیگلری، رییس انستیتو پاستور ایران گفته بود که پیش بینی می گردد از شهریور ماه 1400 فراوری صنعتی واکسن پاستو کووک در داخل کشور شروع گردد . وی بعلاوه به بی خطری و ایمنی زایی این واکسن در مطالعات مختلف بالینی در گروه های سنی زیر 18 سال و بالای 18 سال اشاره نموده و گفته بود واکسن پاستوکووک یکی از موثرترین واکسن ها در مقابل جهش های ویروس کووید-19 است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 8373

به "اوایل پاییز فراوری 3میلیون دوز واکسن در ماه شروع می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوایل پاییز فراوری 3میلیون دوز واکسن در ماه شروع می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید