انگلیس راه مهاجرت را سخت تر می نماید، انگشت نگاری و بازگرداندن مهاجران کانال مانش

به گزارش مجله هاستفا، یورنیوز نوشت: بر این اساس کریس فیلیپ، وزیر امور مهاجرت بریتانیا خواهان آن شد که از مهاجرانی که سعی دارند با قایق و از جهت کانال مانش خود را به این کشور برسانند، انگشت نگاری گردد و این مهاجران با پیامدهای جدی برای این کارشان روبرو شوند.

انگلیس راه مهاجرت را سخت تر می نماید، انگشت نگاری و بازگرداندن مهاجران کانال مانش

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

بازگرداندن این مهاجران به بنادر فرانسه به جای بریتانیا، از دیگر پیشنهاداتی است که آقای وزیر برای کنترل جریان مهاجرت به این کشور ارائه داده است.

دولت بریتانیا همچنین در حال مطالعۀ طرحی است تا همچون استرالیا، مهاجران غیرقانونی را پیش از ورود به آبهای خود، در کانال مانش متوقف کند.

این خبر از سوی روزنامه تایمز به نقل از منابع مطلع اعلام شد. به گفته این منابع، این همان شیوه ای است که از سوی دولت استرالیا برای مقابله با مهاجرانی که قصد ورود به آن کشور را دارند، اجرا می گردد.

این منابع می گویند: استرالیا مدتهاست عملیاتی به نام پس راندن را اجرا می نماید که تا کنون پیروز بوده است. دولت بریتانیا نیز در حال آنالیز این گزینه است.

در چهارچوب طرحی که از سوی پریتی پتل، وزیر کشور بریتانیا ارائه شده، قرار است جهت قایق های مهاجران در هنگام خروج آنها از آبهای فرانسه، به وسیلهٔ نیروی دریایی سلطنتی و کشتی های رهگیری مرزی مسدود گردد.

انتشار این خبر اعتراض بسیاری از وکلای مدافع حقوق مهاجران را برانگیخته است. آنها می گویند این شیوۀ مقابله، غیرقانونی و خطرناک بوده، و نیز جان مهاجران را به خطر می اندازد.

اما خانم پتل می گوید که در چهارچوب قوانین دریانوردی بین المللی، فرستادن نیروی دریایی برای متوقف کردن این مهاجران، مجاز است.

تمایل دولت بریتانیا برای اجرای این شیوه از آن روست که بر شمار مهاجران غیرقانونی که سعی دارند خاک فرانسه را ترک نموده، از جهت کانال مانش خود را به این کشور جزیره ای برسانند، به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

تنها در روز پنج شنبه 235 مهاجر غیرقانونی با 17 قایق کوچک از این جهت وارد آبهای بریتانیا شده اند. روز آدینه نیز بیش از 130 نفر دیگر با 13 قایق کوچک خود را به خاک بریتانیا رساندند.

گزارش ها حاکی از آن است که تنها در ماه ژوئن بیش از 2 هزار مهاجر غیرقانونی از این جهت وارد بریتانیا شده اند؛ رقمی چهار برابر بیشتر از کل مهاجران غیرقانونی که در سال 2018 میلادی به این کشور پا گذاشته اند.

منبع: گردشبان
انتشار: 8 مهر 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 4785

به "انگلیس راه مهاجرت را سخت تر می نماید، انگشت نگاری و بازگرداندن مهاجران کانال مانش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیس راه مهاجرت را سخت تر می نماید، انگشت نگاری و بازگرداندن مهاجران کانال مانش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید