انفجار بیمارستان بغداد: 82 کشته و 110 زخمی

به گزارش مجله هاستفا، به گزارش ایسنا، وزارت کشور عراق به شبکه آمریکایی الحره گفت: تعداد قربانیان آتش سوزی بیمارستان ابن الخطیب بغداد به 82 کشته و 110 زخمی رسید. تحقیقات درباره این حادثه ادامه دارند و وقوع این حادثه به دلیل جنایی بعید است.

انفجار بیمارستان بغداد: 82 کشته و 110 زخمی

وزارت کشور عراق از افزایش تعداد قربانیان حادثه بیمارستان ابن الخطیب بغداد به 82 کشته و 110 زخمی خبر داد.

به گزارش ایسنا، وزارت کشور عراق به شبکه آمریکایی الحره گفت: تعداد قربانیان آتش سوزی بیمارستان ابن الخطیب بغداد به 82 کشته و 110 زخمی رسید. تحقیقات درباره این حادثه ادامه دارند و وقوع این حادثه به دلیل جنایی بعید است.

این بیمارستان مربوط به بیماران کرونایی است

صباح الخزاعی، پزشکی که در مکان حادثه حضور داشته، گفت: تعداد قربانیان را نمی دانم اما تعداد زیادی اجساد سوخته شده در هر طرف دیده می شد.

یکی از پزشکان این بیمارستان نیز اظهار داشت که در زمان آتش سوزی دستکم 120 بیمار در بیمارستان بوده است.

در این راستا کمیساریای عالی حقوق بشر در عراق از مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق خواست حسن التمیمی، وزیر بهداشت و معاونانش را برکنار و آن ها را برای بازپرسی احضار کند.

محمد جابر، استاندار بغداد نیز از وزارت بهداشت خواست کمیته تحقیقاتی را برای شناخت دلایل حادثه و محاکمه کوتاهی کنندگان تشکیل دهد.

نخست وزیر عراق بعد از این درخواست ها دستور تحقیقات فوری درباره دلایل حادثه و احضار مدیر بیمارستان و مسؤولان حفظ دستگاه ها در بیمارستان را داد

همچنین رئیس مجلس عراق خواهان برگزاری نشستی فوق العاده طی فردا (دوشنبه) شد.

از سوی دیگر، سازمان ملل در بیانیه ای از حادثه بیمارستان ابن الخطیب ابراز تأسف کرد.

در این بیانیه آمده است: جنین هنیس پلاسخارت، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل از این فاجعه هولناک ابراز تأسف کرد و خواهان اتخاذ تدابیر فوری برای تضمین عدم تکرار چنین فاجعه ای شد. سازمان ملل به حمایت خود از بخش بهداشت عراق ادامه می دهد.

همچنین شاد بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق در بیانیه ای از آمادگی اربیل برای کمک لازم به بغداد در زمینه بهداشت و معالجه زخمی شدگان خبر داد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 27 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 27 اردیبهشت 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 7417

به "انفجار بیمارستان بغداد: 82 کشته و 110 زخمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انفجار بیمارستان بغداد: 82 کشته و 110 زخمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید