افزایش 45 درصدی تولید در ایران خودرو

به گزارش مجله هاستفا، آمار و اطلاعات تولید در بزرگ ترین خودروسازی کشور نشان می دهد از ابتدای امسال تا بیستم شهریورماه 220 هزار و 256 دستگاه خودرو تولید شده است. سال گذشته در همین بازه زمانی 151 هزار و 400 دستگاه تولید و روانه بازار شده بود که امسال حدود 69 هزار دستگاه خودرو بیشتراز این تعداد تولید شده است.

افزایش 45 درصدی تولید در ایران خودرو

به گزارش ایکوپرس، تعداد خودروی تکمیل و تجاری شده نیز در بازه زمانی یادشده 184 هزار دستگاه بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 24 درصد رشد داشته است.

هرچند در ابتدای اعمال تحریم علیه صنعت خودروی کشور، تامین مواد اولیه و برخی از قطعات با چالش روبرو شد، اما با اجرای نهضت ساخت داخل و تکیه بر توان متخصصان و سازندگان داخلی کشور، شرکت های دانش بنیان و با بهره گیری از توان مراکزی مانند صنایع دفاع، ایران خودرو توانست در یک سال اخیر در داخلی سازی بخشی از مواد و قطعات وارداتی پیروز عمل کند و به همین دلیل صرفه جویی 137میلیون یورویی را محقق سازد. ایران خودرو تحقق اهداف خودکفایی و تعمیق ساخت داخل قطعات را همچنان دنبال می کند.

امسال، برنامه تولید 500 هزار دستگاه خودرو در دستور کار این خودروساز واقع شده است که با شتاب تولید در نیمه دوم سال، تولید و عرضه این تعداد به راحتی در دسترس خواهد بود.

منبع: فرارو
انتشار: 5 آبان 1399 بروزرسانی: 5 آبان 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 5092

به "افزایش 45 درصدی تولید در ایران خودرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 45 درصدی تولید در ایران خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید