اعلام شرایط کامل AFC برای انتخاب میزبان جام ملت های آسیا

به گزارش مجله هاستفا، مجموعه شرایط میزبانى از رقابت های جام ملت های آسیا در جزوه ای 28 صفحه اى از سوی AFC به 5 کشور نامزد ازجمله ایران اعلام شده و نحوه برگزارى جام ملت هاى 2019 امارات به عنوان الگوى ایده آل مورد توجه قرار گرفته است.

اعلام شرایط کامل AFC برای انتخاب میزبان جام ملت های آسیا

از پروفایل ما وبلاگ حامد دیدن نمایید.

در چشم انداز جام ملت های 2027 بر ضرورت استفاده از امکانات مدرن و پیشرفته همچنین زیرساخت هاى مجهز و منطبق با استانداردهاى روز فوتبال جهان تاکید شده است. توسعه صنعت توریسم در کشور میزبان و تقویت ارتباطات و تعاملات بین المللى در حوزه ورزش همچنین مشارکت سایر بخش هاى کشور از جمله مسائلی است که در جهت کسب میزبانى جام ملت هاى آسیا مورد تاکید قرار گرفته است.

بر اساس شرایط جدید اعلام شده کشور میزبان باید حداقل 8 استادیوم مجهز و پیشرفته با تمام شرایط مدنظر AFC را معرفى کرده و یک ماه قبل از آغاز رسمى مسابقات به کمیته برگزارى رقابت ها و نمایندگان کنفدراسیون تحویل بدهد.

حداقل ظرفیت مورد نظر این 8 استادیوم، 20 هزار تماشاگر است و البته استادیوم بازى هاى افتتاحیه و نیمه نهایى باید حداقل ظرفیت حضور 40 هزار تماشاگر را داشته باشد. استادیوم بازى فینال هم با ظرفیت حداقل 50 هزار تماشاگر مورد تایید قرار مى گیرد.

در بخش امکانات تمرینى، AFC با توجه به حضور 24 تیم در جام ملت ها خواستار معرفى 24 زمین مجهز با کیفیت چمن زمین اصلى مسابقات شده است. این زمین ها نباید بیش از 30 دقیقه با محل اقامت هر تیم فاصله داشته باشد. همچنین لازم است تمام امکانات و زیرساخت هاى استاندارد مورد نیاز در تمرین از جمله رختکن مجهز و کامل نیز براى این کمپ هاى تمرینى در نظر گرفته شود.

در حوزه امکانات اقامتى AFC خواستار معرفى حداقل 30 هتل 5 ستاره در کشور میزبان شده تا براى 24 تیم شرکت کننده، میزبانى از ستاد برگزارى مسابقات، عوامل اجرایى AFC، تیم هاى داورى، میهمانان ویژه و شخصیت هاى رسمى بین المللى در نظر گرفته شود. فاصله این هتل ها با کمپ هاى تمرینى و استادیوم های محل برگزارى مسابقات باید منطبق با استانداردهاى ذکر شده باشد.

شرایط و ویژگى هاى فرودگاه هاى بین المللى یا داخلى در شهرهاى میزبان مسابقات نیز بخش دیگرى از الزامات را در بر مى گیرد که بر اساس آخرین استانداردهاى بین المللى حوزه حمل و نقل و گردشگرى تنظیم شده است.

ایران، هند، عربستان، قطر و ازبکستان نامزد میزبانی این بازی ها هستند. میزبان نوزدهمین دوره جام ملت های آسیا در سال 2021 معرفی خواهد شد.

با توجه به مجموعه شرایط اعلام شده فوتبال ایران کار بسیار دشواری برای کسب میزبانی جام ملت های 2027 دارد و باید دید در مدت زمان باقی مانده تا فاصله اعلام میزبان، تلاشی برای بهبود شرایط و امکانات صورت خواهد گرفت یا خیر.

منبع: فرارو
انتشار: 25 آذر 1399 بروزرسانی: 25 آذر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 5810

به "اعلام شرایط کامل AFC برای انتخاب میزبان جام ملت های آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام شرایط کامل AFC برای انتخاب میزبان جام ملت های آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید