اعضای مجمع تشخیص می توانند در انتخابات ریاست جمهوری نام نویسی کنند

به گزارش مجله هاستفا، خبرنگاران : نمایندگان مجلس شورای اسلامی موافقت کردند که برای اعضای شورای عالی امنیت ملی و مجمع تشخیص مصلحت نظام امکان ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری فراهم شود.

اعضای مجمع تشخیص می توانند در انتخابات ریاست جمهوری نام نویسی کنند

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، کنندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران با پیشنهادنصرالله پژمان فر کننده مشهد و محلات در بند پ جزء 10 ماده یک موافقت کردند.

در این بند گفته شده دبیر شورای عالی امنیت ملی یا دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام امکان ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری را دارند که با پیشنهاد پژمانفر عبارت اعضا جایگزیندبیر شد.

کنندگان امروز همچنین با پیشنهاد حسن شجاعی علی آبادی کننده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در بند چ جزء 10 ماده یک مبنی بر جایگزین کردن عبارت کلان شهرها به جای شهردار شهرهای بالای دو میلیون نفر جمعیت مخالفت کردند.

علیرضا سلیمی کننده مردم محلات و دلیجاندر اخطار قانون اساسی درباره پیشنهاد شجاعی با بیان اینکه قانون نباید دارای ابهام باشد، گفت: در بند (چ) مشخص نشده که مقصود از کلانشهر چه شهرهایی است؛ زیرا کلانشهر یک واژه کلی است که نباید در قانون بیاید.

محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی ضمن وارد ندانستن این اخطار گفت: موارد گفته شده فقط برای ثبت نام افراد در انتخابات است. به عبارتی پیش از این هر کس که سواد خواندن و نوشتن داشت در انتخابات ثبت نام می کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: کلانشهرها در وزارت کشور دارای تعریف است و شهرهایی که بالای یک میلیون جمعیت دارند کلانشهر محسوب می شوند. در مورد معاونین هم رفع ابهام صورت گرفته است.

رییس قوه مقننه با بیان اینکه محدود کردن شرایط ثبت نام ضرورتی ندارد، گفت: تشخیص صلاحیت افراد پس از ثبت نام به عهده شورای نگهبان است و مجلس فقط شرایط نابسامان پیش از ثبت نام را ساماندهی می کند و بهتر است اجازه دهیم افراد بیشتری در این چارچوب ثبت نام کنند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 7 بهمن 1399 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 6218

به "اعضای مجمع تشخیص می توانند در انتخابات ریاست جمهوری نام نویسی کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعضای مجمع تشخیص می توانند در انتخابات ریاست جمهوری نام نویسی کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید