اعتراضات کارگری در سبلان پارچه اردبیل از سر گرفته شد ، تعویق سه ماهه در پرداخت حقوق کارگران

به گزارش مجله هاستفا، فعال دانشجویی اردبیلی در اینستاگرام خود از تجمع اعتراضی کارگران سبلان پارچه اردبیل نسبت به عدم پرداخت حقوق آنان، در محوطه این کارخانه اطلاع داد.

اعتراضات کارگری در سبلان پارچه اردبیل از سر گرفته شد ، تعویق سه ماهه در پرداخت حقوق کارگران

به گزارش خبرنگار استان های خبرنگاران، محمدامین عبدایمانی، فعال دانشجویی اردبیلی در اینستاگرام خود تصاویری از اعتراضات کارگری در شرکت سبلان پارچه اردبیل منتشر کرد.

بنابر این تصاویر کارگران این شرکت برای چندمین بار در محوطه کارخانه نسبت به عدم پرداخت حقوق خود تجمع اعتراضی برگزار کردند. به گفته عبدایمانی کارگران سه ماه حقوق معوقه دارند.

او نوشته است: مطابق گفته آقای حجازی نیا، رئیس کارخانه سبلان پارچه، در چنین حالتی اگر تیم مدیریت شرکت نتواند حقوق کارگر را پرداخت کند، استاندار، فرماندار و دادستان جلسه گذاشته و مهلت معین می نمایند و به کارگران وعده می دهد، اما اگر کارگر دست از کار بکشد مصداق اخلال در چرخه فراوری شده!

این فعال دانشجویی در داستانک بعدی به نقل از بعضی از کارگران این شرکت اعلام نموده که تیم حراستی شرکت، بانوان کارگر و معترض را با الفاظ رکیکی مورد خطاب قرار داده که این امر هم باعث اعتراض بیشتر سایر کارگران شده و بین کارگران و تیم حراست درگیری ایجاد می گردد.

پیش از سفر استانی رئیس جمهور به اردبیل در گفتگوی ویدئویی با عبدایمانی مسائل سبلان پارچه مطرح و با عنوان انتظارات مردم اردبیل از رئیس جمهور/ رئیسی از پارچه سبلان دوباره بازدید کند منتشر شد. پس از آن بود که حجازی نیا، مالک این شرکت خواهان تشکیل جلسه ای برای پاسخ به مسائل مطرح شده درباره شرکت شد. اما در زمان مقرر برای این جلسه، بدون اطلاع به خبرنگاران، در جلسه حضور نیافت و عملا بر وجود این مسائل در سبلان پارچه صحه گذاشت.

حالا کارگران این شرکت نسبت به عدم پرداخت معوقات خود اعتراض دارند درحالیکه حجازی نیا، عایدی و سرمایه خود را خرج ساخت مجتمع تفریحی در محوطه این حاضر می شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 دی 1400 بروزرسانی: 2 دی 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 9154

به "اعتراضات کارگری در سبلان پارچه اردبیل از سر گرفته شد ، تعویق سه ماهه در پرداخت حقوق کارگران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراضات کارگری در سبلان پارچه اردبیل از سر گرفته شد ، تعویق سه ماهه در پرداخت حقوق کارگران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید