اعتراضات جلیقه زردها یک ساله شد

به گزارش مجله هاستفا، اعتراضات جلیقه زردها علیه سیاست های دولت فرانسه، در این هفته یک ساله شد و همچنان ادامه دارد.

اعتراضات جلیقه زردها یک ساله شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، اعتراضات جلیقه زردها علیه سیاست های دولت فرانسه، این هفته به یک سالگی خود رسید و همچنان ادامه دارد.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، این تظاهرات معترضان موسوم به جلیقه زردها در روز 17 نوامبر سال 2018 (26 آبان ماه 1397) و در اعتراض به مسائل اقتصادی در فرانسه آغاز شد. این تظاهرات در ابتدا به افزایش اقتصادیات بر سوخت بود اما دامنه آن به مرور گسترش یافت و به جنبشی تمام عیار علیه سیاست های امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه تبدیل شد.

امروز پنجاه و سومین هفته اعتراض های مردمی علیه دولت فرانسه است و انتظار می رود دولت در روزهای شنبه و یکشنبه شاهد اعتراض های عظمیی باشد.

در نخستین روزهای این تظاهرات جمعیت زیادی در سراسر فرانسه تجمع کردند که طبق برآوردها، تعداد این افراد، به حدود300 هزار نفر رسیده بود.

براساس اعلام دولت فرانسه، در این اعتراضات، 4 هزار نفر مجروح و 11 نفر دیگر جان خود را از دست دادند. همچنین 4 هزار و 800 نفر دیگر نیز دستگیر شدند.

معترضان موسوم به جلیقه زردها ضمن به آتش کشیدن خودروها، شکستن پنجره ها و با پرتاب سنگ با نیروهای پلیس درگیر شدند و پلیس پاریس هم در مقابل با استفاده از گاز اشک آور و ماشین آب پاش تلاش کرد تا جمعیت را متفرق کند. شماری از خیابان ها و تعدادی از ایستگاه های مترو مسدود شدند.

این در حالی است که با وجود تعلیق افزایش اقتصادیات ها و اعلام افزایش حداقل دستمزدها، تظاهرات های اعتراضی در سراسر فرانسه در هفته های گذشته ادامه داشته است.

م

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 1637

به "اعتراضات جلیقه زردها یک ساله شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراضات جلیقه زردها یک ساله شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید