اطلاعات محرمانه ای که از کاربران ایرانی به ناکجاآباد می رود ، آنالیز یک نفوذ گسترده استارت آپی

به گزارش مجله هاستفا، نفوذ در حوزه های تجاری نیز بسیار می تواند خطرناک و خطرساز باشد؛ چرا که امروزه تجارت اطلاعات مالی از درجه اهمیت بسیار بالایی در دنیا معاصر برخوردار است.

اطلاعات محرمانه ای که از کاربران ایرانی به ناکجاآباد می رود ، آنالیز یک نفوذ گسترده استارت آپی

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

گروه مالی خبرنگاران؛ نفوذ از جمله مواردی است که بسیار دارای اهمیت در حوزه های ساختاری و حاکمیتی هر کشوری محسوب می گردد. در عین حال باید توجه داشت که نفوذ از ابعاد مختلفی نیز برخوردار است از جمله در حوزه های امنیتی، نظامی، تجاری، علمی و... که توجه بیشتر افراد بیشتر به نفوذ در حوزه های نظامی و امنیتی معطوف است.

نباید غافل از این موضوع شد که نفوذ در حوزه های تجاری نیز بسیار می تواند خطرناک و خطرساز باشد؛ چرا که امروزه تجارت اطلاعات مالی از درجه اهمیت بسیار بالایی در دنیا معاصر برخوردار است. اشخاص، شرکت ها و کشور ها با در دست داشتن اطلاعات مهم و حائز اهمیت شهروندان و کاربران مالی مجموعه ها و جوامع، می توانند تاثیرگذاری بسزایی در حوزه تصمیم گیری های کلان و مدیریتی داشته باشند.

از سوی دیگر، نفوذ در حوزه تجاری می تواند بنیان های مالی جامعه را نیز با خطر هایی روبرو کند. در حال حاضر با توجه به شکل گیری استارتاپ ها و مجموعه هایی که دارای امکان دسترسی بسیار بالای چند حوزه ای اطلاعات افراد از جمله موارد شخصی آن ها هستند، باید اهمیت بسیاری برای نفوذ در حوزه های استارتاپی به ویژه در بخش تجاری قائل شد.

در حال حاضر شاهد آن هستیم که یکی از استارتاپ های مهم حوزه حمل و نقل درون کشوری متعلق به دو شرکت خارجی حوزه حاشیه خلیج فارس هستند که شرکای آن ها و فعالیتشان دارای شفافیت نیز نیستند. با توجه به اینکه این شرکت حوزه حمل و نقل از اطلاعات فراوانی در زمینه محل سکونت اشخاص، ساعت های تردد، محل رفت و آمد ها و همچنین اطلاعات جانبی بسیار بالایی بواسطه نصب اپلیکیشن آن روی تلفن های همراه با اجازه دسترسی گسترده ای برخوردار است، این نوع از نفوذ و پیگیری آن حاضر اهمیت است.

در حال حاضر مجموعه گسترده حمل و نقل و چند منظوره ای ا دارای دسترسی سطح بالایی در حوره اطلاعات حمل و نقل، تغذیه، سفر، بیمه، اقامت و. شهروندان ایرانی است بدون آنکه در زمینه بعضی شرکای خود از جمله ایاد الکسار، محمود فوز و... اطلاع رسانی شفافی نموده باشد.

با توجه به ماده 2 فصل دوم قانون تشویق و حمایت از سرمایه گذاری خارجی مصوب 19 اسفند 1380 مجلس شورای اسلامی، قانونگذار به منظور جلوگیزی از تسلط سرمایه گذار خارجی بر هر یک از بخش هایمالی کشور، تصریخ نموده است که سهم ارزش کالا و خدمات تولیدی حاصل از سرمایه گذاری خارجی موضوع این قانون نسبت به ارزش کالا و خدمات عرضه شده در بازار داخلی در زمان صدور مجوز، در هر بخش مالی از 25 درصد و در هر رشته از 35 درصد بیشتر نخواهد بود.

این در حالی است که گروه اینترنتی و برند ا از همان بدو امر با استفاده از منابع پر قدرت پولی و استراتژی های حذف کننده رقبا، سهم انحصاری از بازار های مختلف حوزه فعالیتی خود را حین و پس از اخذ مجور ها به دست آورده است.

برای نمونه، فعالیت این گروه در قالب تاکسی آنلاین شروع، به حمل و نقل بار با موتورسیکلت توسعه پیدا کرد و در حال حاضر به جز بخش حمل و نقل مسافر و بار درون شهری، در مواردی همچون تحویل غذا، صدور بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس، رزرو هتل و اقامتگاه، خدمات پرداخت الکترونیک، مشاوره پزشکی، شارژ آنلاین تلفن همراه، پرداخت قبوض و... فعالیت دارد که در تمامی این موارد علاوه بر ایجاد انحصار کامل و حذف سایر استارت آپ های دیگر، از دسترسی گسترده ای به مجموعه اطلاعات شهروندان و کاربران مختلف نیز برخوردار است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 بهمن 1399 بروزرسانی: 29 بهمن 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 6459

به "اطلاعات محرمانه ای که از کاربران ایرانی به ناکجاآباد می رود ، آنالیز یک نفوذ گسترده استارت آپی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اطلاعات محرمانه ای که از کاربران ایرانی به ناکجاآباد می رود ، آنالیز یک نفوذ گسترده استارت آپی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید