ادعای مضحک پمپئو: آمریکا هر آنچه در توان داشته برای کاهش تنش ها با ایران انجام داده است!

به گزارش مجله هاستفا، وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه اختصاصی با یک نشریه هندی مدعی شد آمریکا تا جایی که می توانست برای کاهش تنش ها با ایران تلاش کرده است.

ادعای مضحک پمپئو: آمریکا هر آنچه در توان داشته برای کاهش تنش ها با ایران انجام داده است!

به گزارش، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه اختصاصی با نشریه هندی India Today مدعی شد آمریکا تا جایی که می توانست برای کاهش تنش ها با ایران تلاش کرده است.

پمپئو در ادامه ادعا های بی اساس خود مدعی شد ایران مسئول تنش های میان تهران و واشنگتن است. وزیر خارجه آمریکا همچنین افزود: آن ها (ایرانی ها) نباید هرگز به اشتباه اینگونه تصور کنند که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا آماده دفاع از منافع آمریکا در سراسر جهان نیست.

پمپئو همچنین گفت امیدوار است کشور های جهان برای دفاع از جهت آبی که برای اقتصاد هند بسیاری حیاتی است (جهت حمل و نقل دریایی که از تنگه هرمز عبور می کند) با هم متحد شوند. او مدعی شد: کشور های جهان باید برای اطمینان از باز بودن این جهت آبی برای آزادی حمل و نقل دریایی با یکدیگر همکاری کنند.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه، ضمن تکرار اتهامات نخ نمای مقامات واشنگتن علیه کشورمان، افزود انتظار خاصی از ایران نداریم، تنها می خواهیم که ایران همانند یک کشور عادی رفتار کند! این انتظار زیادی نیست.

پمپئو درخصوص تاثیر تحریم های نفتی ایران بر بخش انرژی هند، گفت آمریکا در تلاش است تا از تامین همه نفت خام مورد نیاز هند با قیمتی مناسب اطمینان حاصل کند.

وزیر خارجه آمریکا در حالی ایران را به تشدید تنش های میان دو کشور متهم می کند که رئیس جمهور این کشور سال گذشته در اقدامی غیرقانونی و یکجانبه آمریکا را از توفق هسته ای سال 2015 میان ایران و قدرت های جهانی خارج کرد. ترامپ همچنین همه تحریم های غیرقانونی آمریکا علیه کشورمان را که به موجب برجام لغو شده بودند، بازگرداند. دولت ترامپ در تلاش است تا سطح صادرات نفتی ایران را به صفر برساند؛ هدفی که تاکنون پیروز به دستیابی به آن نشده و به اذعان کارشناسان امری محال است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 19 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 174

به "ادعای مضحک پمپئو: آمریکا هر آنچه در توان داشته برای کاهش تنش ها با ایران انجام داده است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای مضحک پمپئو: آمریکا هر آنچه در توان داشته برای کاهش تنش ها با ایران انجام داده است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید