احسان اشراقی درگذشت

به گزارش مجله هاستفا، احسان اشراقی عضو پیوسته فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران و استاد پیشکسوت تاریخ دانشگاه تهران دار فانی را وداع گفت.

احسان اشراقی درگذشت

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، احسان اشراقی عضو پیوسته فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران و استاد پیشکسوت تاریخ دانشگاه تهران دار فانی را وداع گفت.

اشراقی متولد 1307 در قزوین، دارای مدرک دکتری تخصصی تاریخ از دانشگاه تهران در سال 1348 بود. متخصص دوره صفویه و صاحب نظر در علوم اجتماعی و تاریخ و مدرس جغرافیای تاریخی نیز بود.

احسان اشراقی معاونت آموزشی دانشکده ادبیات و علوم انسانی و حدود 20 سال مدیریت گروه تاریخ دانشگاه تهران را برعهده داشت.همچنین ریاست شاخه تاریخ فرهنگستان علوم را نیز در پرونده مدیریتی سال های اخیر خود دارد وده ها کتاب تألیف و تصحیح و ترجمه کرد و بیش از 50 مقاله نیز به رشته تحریر درآورده بود.

احسان اشراقی عضو پیوسته فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران و استاد دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران دیروز در سن 91 سالگی در بیمارستان مسیح دانشوری درگذشت.

مراسم وداع با پیکر این چهره ماندگار کشور هم روز شنبه 28 دی ساعت 9 در دانشگاه تهران، رو به روی دانشکده ادبیات برگزار می گردد.

مراسم تشییع و خاکسپاری استاد احسان اشراقی، چهره ماندگار تاریخ کشور صبح روز یکشنبه 29 دی در آستان مقدس امامزاده حسین (ع) قزوین برگزار می گردد.همچنین مجالس ختمی در روزهای یکشنبه و دوشنبه در قزوین برگزار خواهد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 2427

به "احسان اشراقی درگذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احسان اشراقی درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید