اتحادیه اروپا: شبکه های اجتماعی باید گزارش مقابله با اطلاعات جعلی ارائه دهند

به گزارش مجله هاستفا، ایرنا نوشت: دو مقام ارشد اتحادیه اروپا روز چهارشنبه اعلام کردند که شبکه های اجتماعی مانند گوگل، فیس بوک و گوگل پلاس باید ماهیانه گزارش عملکرد مقابله با اطلاعات جعلی ارائه دهند.

اتحادیه اروپا: شبکه های اجتماعی باید گزارش مقابله با اطلاعات جعلی ارائه دهند

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش رویترز، جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی و ورا جورووا معاون شفافیت کمیسیون اروپا بر نگرانی اتحادیه اروپا راجع به اطلاعات جعلی درباره ویروس کرونا تاکید و اعلام کردند که بازیگران خارجی برای تأثیرگذاری بر این اتحادیه کوشش می نمایند.

جورووا در کنفرانس خبری گفت: انتشار اطلاعات جعلی نشان داد که این اطلاعات فقط به سلامت دموکراسی های ما آسیب نمی زند بلکه به سلامت شهروندان ما نیز آسیب می رساند.

جورووا اضافه کرد: اطلاعات نادرست میتواند بر اقتصاد تأثیر منفی بگذارد و واکنش مقامات دولتی و بنابراین اقدامات بهداشتی را تضعیف کند.

وی با استناد به مطالعه ای که نشان می دهد تمایل آلمانی ها برای واکسیناسیون در طی دو ماه 20 درصد کاهش یافته است، گفت: جبهه خبر جعلی بعدی واکسیناسیون است.

معاون شفافیت کمیسیون اروپا گفت که سیستم عامل های آنلاین باید گزارش های ماهانه را با جزئیات در خصوص اقدامات خود در جهت تبلیغ محتوای معتبر و محدود کردن اطلاعات ضد ویروس و تبلیغات مربوط به آن ارائه دهند.

بورل مسئول سیاست خارجی اروپا نیز جنگ علیه اخبار جعلی را مانند درگیری میان جنگجویان دانست که صفحه کلید جایگزین شمشیر می گردد.

به گزارش رویترز، بخش اجرایی اتحادیه اروپا همچنین میخواهد با گام نهادن به راهبرد ارتباطی و دیپلماسی خود با بازیگران خارجی مقابله کند و از رسانه های آزاد، مستقل و محققان حمایت بیشتری کند.

منبع: انتخاب
انتشار: 19 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 4235

به "اتحادیه اروپا: شبکه های اجتماعی باید گزارش مقابله با اطلاعات جعلی ارائه دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا: شبکه های اجتماعی باید گزارش مقابله با اطلاعات جعلی ارائه دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید