شروع ترخیص 23 هزار تن کاغذ دپو شده در گمرک

به گزارش مجله هاستفا، با برطرف مسائل و اختلاف نظرهایی که در رابطه با مشخص تکلیف کاغذهای دپو شده در گمرک وجود داشت، به زودی ترخیص این 23 هزار تن کاغذ شروع خواهد شد.

شروع ترخیص 23 هزار تن کاغذ دپو شده در گمرک

به گزارش خبرنگاران، کاغذهای دپو شده در گمرک درسال جاری ماجرای خود را داشتند؛ زمانی به دلیل سیاست های ارزی ترخیص شان با مشکل روبرو شد و زمانی هم مسائل مربوط به تعرفه، مالیات و عوارض.

حدود سه ماه از سل 1398 گذشته بود که کاغذهای دپو شده در گمرک حاشیه ساز شدند. در آن موقع ماجرا به معین سیاست ارزی در رابطه با واردات کاغذ بر می گشت. به نحوی که هنوز تعیین نبود که قرار است پرداخت ارز 4200 تومانی به کاغذ ادامه داشته باشد یا خیر. تا اینکه پایان تصمیم دولت بر این شد که کاغذ هم مانند سایر کالاهای اساسی در لیست ارز 4200 تومانی قرار گیرد و در آن برهه با معین تکلیف شرایط ارزی، ترخیص کاغذ به روال عادی برگشت.

اما از چندی پیش، بار دیگر دپوی کاغذ و ترخیص آن مشکلاتی را ایجاد کرد که این بار ظاهرا ماجرا ارزی نبود و به شرایط واردات آن بر می گشت.

9000 تن کاغذ ترخیص شده است

چندی پیش حتی مطرح شد که رسوب کاغذ در گمرک به دلیل شرایط استاندارد آن بوده است ولی بعد از آن سازمان ملی استاندارد تاکید نمود که محموله های کاغذ به دلیل معین نشدن نوع کاربرد، احراز نشدن کد تعرفه صحیح و معین نشدن حقوق و عوارض گمرکی دپو شده و به کیفیت کاغذ و مطابقت آن با استاندارد ربطی ندارد.

با این وجود، آخرین اعلام ارونقی- معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران- در رابطه با آخرین شرایط ترخیص کاغذ از این حکایت دارد که در حال حاضر 23 هزار تن کاغذ در گمرک شهید رجایی موجود است که اختلاف نظرهایی درباره معین تعریفه و مالیات و عوارض آن مبنی بر کاربرد و نوع کالا وجود داشته است و در راستای حل این اختلاف نظرها تفاهمی بین سازمان استاندارد، گمرک و وزارت صمت انجام شد.

به گفته ارونقی، با تفاهم اجرا شده بین دستگاه های ذیربط و ابلاغ آن در روز جاری(شنبه) ترخیص کاغذ شروع خواهد شد.

وی درباره میزان واردات کاغذ چاپ تحریر و خمیر کاغذ نیز شرح داده که از ابتدای سال تا 16 آذرماه بیش از 233 هزار و 730 تن کاغذ چاپ و تحریر وارد شده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته 225 هزار و 790 تن بوده است و میزان واردات خمیر کاغذ از ابتدای سال تا 16 آذرماه 166 هزار و 589 تن بوه است که نسبت به سال گذشته افزایش 1.16 درصدی دارد.

ارونقی این را هم گفته که البته ترخیص درصدی کاغذ در چند ماه گذشته اجرا شده است و بیش از 9000 تن کاغذ در این مدت از گمرکات ترخیص شده اند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 2043

به "شروع ترخیص 23 هزار تن کاغذ دپو شده در گمرک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع ترخیص 23 هزار تن کاغذ دپو شده در گمرک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید