8 دیدنی آنکارا : زیباترین جاذبه آنکارا در 8 مکان دیدنی

به گزارش مجله هاستفا، جاذبه آنکارا ترکیه در 8 مکان دیدنی : بهترین جاذبه آنکارا ترکیه کجاست ؟

در مرکز ترکیه لذت ببرید - آنکارا شهر زیبای ترکیه مقصد توریستی عالی برای سفر است. در یک روز ماشین کرایه کنید، به اسکی بروید، از چشم انداز ها دیدنی آنکارا بازدید کنید و یا حتی در چشمه آبگرم تنی به آب بزنید و از حمام در دل طبیعت لذت ببرید. در ادامه با زیباترین جاذبه های آنکارا که تنها چند ساعت از مرکز شهر آنکارا فاصله دارند آشنا می شوید :

8 دیدنی آنکارا : زیباترین جاذبه آنکارا در 8 مکان دیدنی

1. شهر تاریخی خاتوشا آنکارا - Hattuşa

خاتوشا مرکز امپراطوری هیتی Hittie منطقه تاریخی آنکارا و میراث جهانی یونسکو می باشد. سلطنت خاتوشا آنکارا بر می شود به سال 1600 پیش از میلاد، زمانیکه هیتی ها حمکرانی می کردند. با سفر به آنکارا در منطقه خاتوشا ، همچنان می توانید عظمت امپراتوری هیتی را در ویرانه های شهر از دیوارهای بازسازی شده شهر گرفته تا ستون ها و حکاکی های دروازه شیر ببینید.

2. دومین جاذبه آنکارا : کارتالکایا - Kartalkaya

کارتالکایا واقع در کوه کورگل Köroğlu در استان بولو Bolu، یکی از محبوب ترین مقاصد اسکی در ماه های زمستان در آنکارا است. این تفرجگاه اسکی، مکانی ایده آل برای آلپاین و اسکی صحرانوردی در ترکیه است. اگر در طول زمستان به آنکارا سفر می کنید، برای دوری از شلوغی و هیاهو توصیه می کنیم تا تنها در روزهای هفته به اسکی بروید.

3.قونیه آنکارا - konya : مرکز سابق سلطنتی سلجوق

معماری تاریخی زیبای قونیه ، به روزهای طلایی و اوجی بر می شود که مرکز سابق سلطنتی سلجوق آناتولی بود. این شهر همچنین به دلیل وجود موزه مولانا هم شناخته می شود - همانطور که می دانید مولانا مقبره عرفانی صوفی و شاعر جلال الدین محمد رومی است و شخصیت محبوب و معروف در ترکیه محسوب می شود.

4. بورسا آنکارا - Bursa : بورسا، اولین مرکز امپراتوری عثمانی

یکی از اعضای فهرست میراث جهانی یونسکو، بورسا، اولین مرکز امپراتوری عثمانی است. از این رو ، بورسا آنکارا بنا بر قدمت اش در تاریخ، بازدیدکنندگان زیادی را مجذوب خود کرده و می کند. شهر تاریخی بورسا، از مسجد سبز گرفته تا آرامگاه اروحان قاضی (بنیانگذار سلسله عثمانی)، یک مقصد عالی برای مشتاقان تاریخ است.

5.صفران بولو آنکارا - Safranbolu : در منطقه دریای سیاه ترکیه

از دیگر اماکن تاریخی دیدنی آنکارا ترکیه می توان به صفران بولو که در منطقه دریای سیاه ترکیه واقع شده است اشاره کرد. صفران بولو به دلیل اماگن تاریخی به جای مانده از عصر عثمانی، یکی دیگر از میراث جهانی یونسکو می باشد. خانه های چوبی تاریخی و هم حمام قدیمی، مسجد قدیمی و مدرسه سلیمان پاشا، چشم انداز ها مهمی هستن که در صفران بولو در انتظار شماست.

6. بی پازاری آنکارا - Baypazari

کمی دورتر از شهر، جایی که فضای روستایی بیشتری دارد، خانه های عثمانی بی پازاری، حومه سنگی و غذای خوشمزه بازدیدکنندگان آنکارا را به خود جذب می کنند. جالب است بدانید که این شهر کوچک تولید کننده حدود 60 درصد از هویج کل کشور ترکیه و هم به نام تولید کننده نقره جات و آب معدنی طبیعی ترکیه شناخته شده است.

7.اسکی شهر آنکارا - Eskişehir

با داشتن دو تا از بزرگترین دانشگاه های ترکیه (Anadolu و Eskişehir Osmangazi)، اسکی شهر، با وجودی که نام آن به معنی شهر قدیم است، شهر جوان و آزادی است. در اسکی شهر آنکارا گشت وگذاری در کنار رودخانه پورسوک، که از داخل شهر عبور می کند، داشته باشید، و از احساس اروپایی اسکی شهر، با پارک ها، پل ها، مجسمه ها و تراموای آن لذت ببرید.

8 . آبگرم آنکارا در Kızılcahamam

منطقه Kızılcahamam آنکارا یکی دیگر از دروازه های بزرگ برای فرار از زندگی شهری آنکاراست، شهر Kızılcahamam با گیاهان و حیوانات و هم چشمه های آب گرم و آب معدنی خود شناخته شده است. شما می توانید اتاقی را در یکی از هتل های آبگرم آن رزرو کنید و یا می توانید راستا طولانی 16 کیلومتر را در پیش بگیرید (راستای که از داخل پارک ملی شکوک سو Soğuksu می گذرد) تا به چشمه آب گرم برسید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: ترکیه رویایی
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 8187

به "8 دیدنی آنکارا : زیباترین جاذبه آنکارا در 8 مکان دیدنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 دیدنی آنکارا : زیباترین جاذبه آنکارا در 8 مکان دیدنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید